stat counter
تاریخ : جمعه, ۹ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 30 August , 2024
  • کد خبر : 478354
  • 04 شهریور 1403 - 14:14
0

مرحله اول پاسخ حزب‌الله لبنان به ترور فرمانده شهید «فؤاد شکر»

مرحله اول پاسخ حزب‌الله لبنان به ترور فرمانده شهید «فؤاد شکر»

حزب‌الله لبنان از مرحله اول عملیات در واکنش به ترور فواد شکر با شلیک ۳۲۰ راکت کاتیوشا و پهپاد به سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

قلم | qalamna.ir :

در پی حمله موشکی گسترده حزب‌الله لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی ارتش صهیونیستی  یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای ۴۸ ساعت آینده،  از ساعت شش صبح امروز – «وضعیت اضطراری» اعلام کرد.  تمامی سواحل حیفا به دلیل وضعیت امنیتی به روی اسرائیلی‌ها بسته شد. دانشگاه‌های اراضی اشغالی نیز امتحانات و تمامی فعالیت‌های امروز و فردای خود را لغو کردند. در فراخوان‌هایی از صهیونیست‌های ساکن شهرک‌های واقع در طبریا و حیفا و شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی در نزدیکی مرزها با جنوب لبنان خواسته شده به پناهگاه‌ رفته و خارج نشوند.

لغو پروازها در فرودگاه بن‌گوریون

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد: ایرفرانس پروازهای امروز خود سرزمین‌های اشغالی را لغو کرد.

روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت از فروپاشی سایت “فرودگاه بن گوریون” به دلیل بار زیاد خبر داد. مدیر فرودگاه بن گوریون گفت: ده‌ها شرکت هواپیمایی خارجی پروازهای خود به «اسرائیل» را لغو کردند و ما در حال ارتباط با شرکت‌های بین‌المللی هستیم که پروازهای خود  لغو کرده‌اند.
منابع خبری گزارش دادند که ۳۲۰ فروند موشک به ۱۱ پادگان و پایگاه رژیم صهیونیستی از خاک لبنان به سمت الجلیل الغربی در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است. در اسرائیل تخمین زده می‌شود که حزب‌الله آماده شلیک حدود ۱۰۰۰ موشک به عمق اسرائیل شده است.
خبرنگار المیادین گزارش داد که مقاومت در واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان عمق الجلیل الغربی و جولان اشغالی سوریه را هدف حملات موشکی قرار داده است.

همهٔ پناهگاه‌های عمومی تل‌آویو باز شد

مرحله اول پاسخ حزب‌الله لبنان به ترور فرمانده شهید «فؤاد شکر»

شهرداری تل‌آویو اعلام کرد: به دستور فرماندهی امنیت داخلی تمامی پناهگاه‌های عمومی باز است.

تل‌آویو ۲۴۰ پناهگاه عمومی دارد.

استفاده حزب‌الله از موشک‌های نقطه زن

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده، برای اولین بار حزب الله از موشک بالستیک نقطه زن استفاده کرد که بدون مزاحمت به هدف اصابت کرد.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: با وجود بازگشایی فرودگاه بن گوریون، ده‌ها پرواز به تعویق افتاده یا به طور کامل لغو می‌شود.

در پی این حملات حزب‌الله در اولین بیانیه‌ خود اعلام کرد: در سحرگاه اربعین امام حسین علیه السلام سرور و سالار شهیدان، امام آزادگان و مظهر فداکاری و نوع دوستی و سربلندی و در چارچوب واکنش اولیه به تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت که منجر به شهادت فؤاد شکر رحمت الله علیه و تعدادی از مردم شریف کشور شد، رزمندگان مقاومت اسلامی، سایت ها، پادگان ها و گنبد آهنین دشمن در شمال فلسطین اشغالی را با تعداد زیادی موشک و به سمت یک هدف خاص نظامی رژیم صهیونسیتی که متعاقباً اعلام خواهد شد چه هدفی است، هدف قرار دادند. مقاومت اسلامی در لبنان هم اکنون و در این لحظات در بالاترین آمادگی خود قرار دارد و هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی به ویژه در صورت آسیب دیدن غیرنظامیان، همراه با مجازات سخت و بسیار شدید خواهد بود.تکمیل این عملیات نظامی مدتی طول می‌کشد و پس از آن ان شاء الله در مورد مسیر و اهداف آنها اطلاعیه مفصلی صادر خواهد شد. تکمیل این عملیات نظامی مدتی طول می‌کشد و پس از آن انشاء‌الله در مورد مسیر و اهداف آنها اطلاعیه مفصلی صادر خواهد شد.

حزب‌الله لبنان در بیانیه دوم خود اعلام کرد: با استعانت از خداوند متعال مرحله اول با موفقیت کامل به پایان رسیده است. این مرحله هدف قرار دادن پادگان‌ها و مکان‌های اسرائیلی برای انهدام موانع در مسیر موشک ها و پهپادها برای اهداف عمیقتر بود. ثانیاً تعداد موشک های کاتیوشای پرتاب شده به سمت مواضع دشمن تاکنون از ۳۲۰ فراتر رفته است. سوم، سایت هایی که به یاری خداوند متعال هدف قرار گرفتند و آسیب دیدند شامل:
۱- حکومت میرون
۲- آرامگاه نیفی زیو
۳- پایگاه ذاتون
۴- اصطبل زائورا
۵- پایه دشت
۶- پادگان کیلا در جولان اشغالی سوریه
۷- پادگان UF در جولان اشغالی سوریه
۸- پایگاه نفاح در جولان اشغالی سوریه
۹- پایگاه یاردن در جولان اشغالی سوریه
۱۰ – حکومت عین زی تیم
۱۱- پادگان راموت نفتالی بوده است.

جزئیات در مورد عملیات نظامی در بیانیه‌های بعدی اعلام خواهد شد.

حزب‌الله لبنان همچنین نقشه‌ای از مناطق هدف قرار گرفته را منتشر کرد.

حمله موشکی گسترده حزب‌الله لبنان به شمال سرزمین‌های  اشغالی
اهداف حزب‌الله در سرزمین‌های اشغالی

مقاومت اسلامی لبنان در سومین بیانیه خود اعلام کرد: تمام پهپادهای تهاجمی در زمان‌های تعیین‌شده و از تمامی سکوهای پرتاب به حرکت درآمدند و از مرزهای لبنان عبور کردند. پهپادها از مسیرهای متعدد به سمت اهداف مورد نظر حرکت کردند. عملیات نظامی امروز ما به لطف خداوند متعال با موفقیت به پایان رسید. ادعای دشمن صهیونیستی در مورد حملات پیشدستانه و خنثی کردن عملیات مقاومت، ادعایی پوچ و بی اساس است و با واقعیت موجود منافات دارد و در سخنرانی امروز سید حسن نصر الله، دبیرکل حزب‌الله جزئیات آن اعلام خواهد شد.

بایدن اوضاع را از نزدیک زیرنظر دارد

در ایالات متحده، شان ساوت، سخنگوی شورای امنیت ملی، گفت که جو بایدن از نزدیک وضعیت اسرائیل و لبنان را زیر نظر دارد.

ساوت گفت: به دستور بایدن، مقامات ارشد آمریکا به طور مداوم با همتایان اسرائیلی خود در ارتباط هستند. ما به حمایت از اسرائیل و به تلاش برای ثبات منطقه ادامه خواهیم داد. همانطور که قبلاً گزارش دادیم، وزیر دفاع ایالات متحده، لوید آستین، با همتای اسرائیلی خود، یوآو گالانت، صحبت کرده و آستین «دوباره بر تعهد قاطعانه ایالات متحده به اسرائیل در برابر هرگونه حمله از سوی ایران و شرکای منطقه‌ای تأکید کرد».

روزنامه تایمز اسرائیل هم نوشت، یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل، پس از حملات ارتش صهیونیستی علیه جنوب لبنان با لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده گفت‌وگو کرد.

گالانت گفت: «ما حملات دقیقی را در لبنان انجام داده‌ایم تا تهدیدی قریب الوقوع را خنثی کنیم. ما تحولات بیروت را از نزدیک دنبال می‌کنیم و مصمم هستیم که از همه ابزارها استفاده کنیم.»

نشست ویژه امنیتی در وزارت جنگ اسرائیل

مرحله اول پاسخ حزب‌الله لبنان به ترور فرمانده شهید «فؤاد شکر»

در پی این حملات نشست ویژه امنیتی رژیم صهیونیستی با حضور بنیامین نتانیاهو ، نخست‌وزیر، یو آو گالانت، وزیر جنگ و هرتزی هالوی، رییس ستاد کل ارتش صهیونیستی در محل وزارت جنگ در منطقه امنیتی کریاه برگزار شد.
 

حمله موشکی گسترده حزب‌الله لبنان به شمال سرزمین‌های  اشغالی
حمله راکتی حزب الله به اراضی اشغالی

همزمان برخی از منابع محلی از اخلال در سیستم GPS در بسیاری از مناطق فلسطین اشغالی خبر دادند.

ارتش صهیونیستی مدعی است: پس از اطلاع از آمادگی حزب الله برای پرتاب هزاران موشک، بیش از ۱۰۰ جنگنده  سکوهای پرتاب موشک حزب الله را در لبنان هدف قرار دادند که برخی از آنها مرکز اسرائیل را هدف گرفته بود.

ادعای صهیونیست‌ها در خنثی سازی عملیات دروغ است

خبرنگار شبکه خبری «المیادین» مستقر در جنوب لبنان درباره تحولات صبح امروز در مرزهای جنوبی لبنان و فلسطین  اشغالی اظهار کرد: صحبت‌های رژیم اشغالگر درباره «حمله پیش‌دستانه» نادرست است و حملات مقاومت پیش از حملات هوایی علیه جنوب انجام شدند.

در همین رابطه «المیادین» بر اساس اطلاعات موثقی اعلام کرد، پاسخ مقاومت اسلامی لبنان به ترور شهید فؤاد شکر با بالاترین درجه دقت و موفقیت انجام شد و آنچه رژیم اشغالگر تا این لحظه درباره «خنثی کردن» عملیات حزب‌الله گفته، دروغی نظامی و ادعایی رسانه‌ای با هدف گمراه کردن افکار عمومی جامعه اسرائیل است.

این شبکه خبری در ادامه بر اساس اطلاعاتی که به دست آورده، تاکید کرد، آنچه مقاومت برای عملیات پاسخ به ترور شهید فؤاد شکر برنامه‌ریزی کرده بود، با وجود سانسورهای گسترده و هدفمند اسرائیل، با موفقیت کامل اجرا شد. با وجود اینکه رژیم اشغالگر همواره در حالت آماده باش بوده و چندین فروند جنگنده آن هر شب بر فراز لبنان پرواز می‌کنند، اما باز هم نتوانست مانع از رسیدن هیچ یک از موشک‌ها و پهپادهای ما به اهدافشان شود.

همچنین این شبکه خبری تصریح کرد، اصل عملیات پاسخ مقاومت پهپادهایی که یک هدف نظامی مهم را مورد اصابت قرار دادند و نیز ۳۲۰ موشکی بودند که برای گمراه کردن گنبد آهنین و سامانه‌های پدفندی اسرائیل شلیک شدند. رژیم اشغالگر دروغگو است و آنچه در رسانه نظامی خود منتشر می‌کند مبنی بر اینکه این حمله را «خنثی» کرده، ادعایی دروغ و بی اساس است و مقاومت اسلامی یک هدف نظامی مهم در عمق اراضی اشغالی و نه در اطراف آن را مورد اصابت قرار داد. 

پیش از این رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز مدعی شد که «حدود ۱۰۰ جنگنده نیروی هوایی همزمان لبنان را هدف قرار داد و هزاران سکوی شلیک موشک به شمال را نابود کردند.»

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نقل از یک منبع در ارتش این رژیم مدعی شد که «۶۰۰۰ موشک و پهپاد که برای شلیک آنها به اسرائیل برنامه‌ریزی شده بود، منهدم شدند.»

مرکز رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نقل از یک سیاسی صهیونیست اعلام کرد، حمله حزب الله علیه برخی زیرساخت‌های استراتژیک در مرکز (اراضی اشغالی) انجام شد.

منابع لبنانی نیز درباره مرحله اول پاسخ حزب الله به ترور شهید فؤاد شکر اعلام کردند که مقاومت اسلامی لبنان ۱۱ پایگاه نظامی اسرائیل را هدف قرار داد و برای پاسخ شدید به هر گونه حمله علیه غیرنظامیان لبنانی آماده است.

واکنش رسانه‌های صهیونیستی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی در انتقاد از عملکرد ارتش این رژیم برای مقابله با حملات موشکی حزب الله لبنان اعلام کردند، از ساعات اولیه صبح امروز می‌شنویم که آنها مانع از شلیک موشک‌ها به بن‌گوریون و تل‌آویو شدند اما درباره ۳۲۰ موشک و ده‌ها فروند پهپادی که به شمال (فلسطین اشغالی) شلیک شدند، چه توضیحی دارند؟

همچنین این رسانه‌ها از وقوع آتش‌سوزی‌هایی در چندین منطقه واقع در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

رسانه‌های یاد شده اعتراف کردند، آتشی که در مرحله اول پاسخ حزب‌الله گشوده شد، مساحت ۱۵۰۰ کیلومتر مربعی شمال فلسطین اشغالی را پوشش داد و حزب الله برای شلیک حدود ۶۰۰۰ موشک و پهپاد به سمت «اسرائیل» برنامه‌ریزی کرده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.