stat counter
تاریخ : جمعه, ۹ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 30 August , 2024
  • کد خبر : 478444
  • 06 شهریور 1403 - 14:15
1

پیام روشن عملیات اربعین برای آمریکا و اسرائیل

پیام روشن عملیات اربعین برای آمریکا و اسرائیل

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران گفت عملیات اربعین، نشان‌دهنده تعهد حزب‌الله به مقاومت و قدرت آن در اجرای عملیات‌های پیچیده و دقیق است.

قلم | qalamna.ir :

حزب‌الله لبنان در نخستین مرحله از پاسخ به ترور شهید «فؤاد شکر» یکی از فرماندهان ارشد این جنبش، حملات موشکی -پهپادی علیه اهداف نظامی- امنیتی در شمال و مرکز سرزمین‌های اشغالی را همزمان با اربعین حسینی انجام داد. در جریان این اقدام حزب‌الله، ۱۱ پایگاه واقع در عمق اراضی اشغالی مورد هدف قرار گرفت و از  ۳۴۰ موشک کاتیوشا و ده‌ها پهپاد استفاده کرد.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله پس از انجام عملیات اربعین طی سخنانی اظهار داشت؛ همان‌طور که همه می‌دانند چند هفته قبل رژیم اشغالگر تمامی خطوط قرمز را زیر پا گذاشت و به ضاحیه جنوبی بیروت حمله کرد و غیرنظامیان، زنان، کودکان و همچنین فواد شکر فرمانده ما را به شهادت رساند و طبیعی بود که مقاومت متعهد به پاسخ شود.

رهبر حزب‌الله همچنین تاکید کرد که عملیات گسترده حزب‌الله را که علیه دشمن صهیونیستی انجام شد، «عملیات اربعین» می‌نامیم و تاکید می‌کنیم طرفی که اوضاع را در لبنان و جبهه مقاومت به این درجه از تنش رسانده دشمن اسرائیلی است.

نصرالله خاطرنشان کرد: تمام صحبت‌های مقامات دشمن درباره دستاوردهای بزرگ نظامی و امنیتی برای اسرائیلی‌ها دروغ است و عملیات نظامی ما با وجود همه شرایط سخت با دقت انجام شد؛ چراکه ما تصمیم گرفتیم پاسخ دهیم و به‌رغم همه ارعاب‌های خارجی و داخلی به اجرای آن ادامه دادیم.

همچنین براساس مرکز مطالعات ارتش رژیم صهیونیستی؛ سرویس امنیتی این رژیم معتقد است حزب‌الله دیگر بر اساس منطق «شبه‌نظامی» عمل نمی‌کند و بیشتر شبیه یک «ارتش هوشمند» شده است و دکترین رزمی آن از «پیروزی از طریق عدم شکست» به پیروزی از طریق «دستیابی به دستاوردهای روی زمین» تغییر کرده و هدف اصلی حزب‌الله از هر جنگی در آینده، «فلج کردن کامل ظرفیت عملیاتی ارتش رژیم صهیونیستی» و مانور دادن با نیروهای زمینی تحت پوشش هوایی خواهد بود.

عملیات اربعین نشان‌دهنده تعهد حزب‌الله به مقاومت است

«ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از پاسخ حزب‌الله لبنان به اقدامات رژیم صهیونیستی و به ویژه ترور شهید «فؤاد شکر» اظهار کرد: پاسخ حزب‌الله به ترور شهید فؤاد شکر و انجام عملیات اربعین، نشان‌دهنده تعهد حزب‌الله به مقاومت و قدرت آن در اجرای عملیات‌های پیچیده و دقیق است.

وی خاطرنشان کرد: این عملیات نه تنها پاسخی به ترور یک فرد بود، بلکه پیامی گسترده‌تر داشت که مقاومت همچنان قوی است و هیچ‌گونه تجاوزی را بدون پاسخ نمی‌گذارد. حزب‌الله با این عملیات، این پیام را ارسال کرد که آماده است در برابر هرگونه تجاوز ایستادگی کند و هرگونه حمله به لبنان با پاسخی قاطع مواجه خواهد شد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران درباره احتمال تکرار عملیات اربعین با توجه به واکنش‌ها و مواضع رژیم صهیونیستی نیز بیان کرد: با توجه به واکنش‌های رژیم صهیونیستی، احتمال تکرار عملیات‌های مشابه از سوی حزب‌الله بسیار زیاد است. حزب‌الله نشان داده است که در برابر تهدیدات عقب‌نشینی نمی‌کند و به هرگونه تهدید یا تجاوز پاسخی قاطع خواهد داد. این عملیات‌ها بخشی از استراتژی مقاومت برای نشان دادن قدرت و آمادگی همیشگی برای دفاع از لبنان است.

پیام روشن عملیات اربعین برای آمریکا و اسرائیل
درگیری‌ها در شمال فلسطین اشغالی

رژیم صهیونیستی می‌داند حمله گسترده به لبنان با واکنش سنگین روبرو می‌شود

ابوشریف در ادامه درباره پیام‌های عملیات اربعین برای آمریکا و رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: این عملیات پیام‌های روشنی برای آمریکا و رژیم صهیونیستی داشت؛ برای آمریکا،‌ این پیام را داشت که همه تلاش‌ها برای تضعیف مقاومت بی‌نتیجه است و مردم لبنان و هم پیمانان مقاومت همچنان به راه خود ادامه خواهند داد.  همچنین به رژیم صهیونیستی نیز نشان داد که هرگونه تجاوز یا حمله با واکنش شدید و دقیق مواجه خواهد شد و هیچ نقطه‌ای از ضربات مقاومت در امان نخواهد بود. 

وی درباره تشدید تنش‌ها و احتمال وقوع جنگ شدیدتر میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی نیز گفت: با توجه به وضعیت کنونی منطقه، احتمال وقوع جنگ میان رژیم صهیونیستی و لبنان همیشه وجود دارد. اما حزب‌الله با نشان دادن قدرت دفاعی و توانایی‌های خود، رژیم صهیونیستی را از اقدام به یک جنگ تمام‌عیار بازداشته است. رژیم صهیونیستی به خوبی می‌داند که هرگونه حمله گسترده به لبنان با واکنش سخت و سنگینی روبرو خواهد شد که می‌تواند خسارات زیادی را به بار آورد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.