stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۹ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 9 September , 2024
  • کد خبر : 478999
  • 19 شهریور 1403 - 2:17
0

برای رابطه با آمریکا، حرف می‌زنیم اما برنامه نداریم

برای رابطه با آمریکا، حرف می‌زنیم اما برنامه نداریم
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: رییس گروه سرمایه گذاری دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: ایران ظرفیت همکاری اقتصادی با تمامی کشورهای دنیا را دارد و فقط باید درصدد تحقق آن باشیم.
علی آقامحمدی  افزود: در این زمینه واگذاری تمامی امور به دولت کار اشتباهی است و باید بخش خصوصی واقعی وارد عمل شود.
زمانی که اصل ۴۴ قانون اساسی وجود دارد و زمانی رهبر معظم انقلاب با صراحت می فرمایند، می توانیم رشد هشت درصدی اقتصادی را محقق کنیم باید این ظرفیت ها و مراودات اقتصادی با کشورها را اجرایی کنیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: برای رابطه با آمریکا، حرف می زنیم اما برنامه نداریم، باید برنامه مدون اجرایی خوب و مبتنی بر اقتصاد داشته باشیم تا رشد کشور اتفاق بیفتد، در سال ۹۰ و ۹۱ حدود ۵۰ میلیارد دلار با چین و ۲۲ میلیارد دلار با ترکیه مبادلات تجاری داشتیم و باید پرسید که اکنون این میزان، چقدر است؟وی با اشاره به فعالیت بانک جهانی در غزه، یمن و لبنان و مناطق پرخطر جهان گفت: سپهبد شهید سلیمانی در کشورهای منطقه می جنگید و در این مسیر شهید شد، در حالی که تیم اقتصادی ما می گوید در اروپا کار کنیم! باید پرسید که آیا جای کار برای ما در آنجا وجود دارد؟ آیا فعالیت در این قاره عقلانی است؟آقامحمدی با طرح این پرسش که کل فعالیت اقتصادی ما در کشور عراق چقدر است؟ یادآور شد: چهار یا پنج میلیارد دلار به صورت غیر رسمی و میزان کمتری فعالیت رسمی در این کشور داریم؛ عراق با وجود اجرای بزرگترین پروژه ها ظرفیت بسیار بیشتری برای همکاری اقتصادی با ایران دارد و باید این بخش توسعه پیدا کند.
اینکه همیشه توقع از دیگران برای ارتقای سرمایه گذاری خارجی داشته باشیم، کار را تمام نمی کند زیرا فعالان اقتصادی ذی نفع نخست این کار هستند و باید طرح، برنامه و مطالبه جدی داشته باشند، مقامات کشور نیز برنامه هایی در این زمینه دارند و باید این موارد را گره بزنیم تا همسو شوند.
وی با بیان اینکه تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی نیاز به مبلغی از سرمایه گذاری خارجی دارد تصریح کرد: در این زمینه حوزه های نفت و گاز و معدنی نیاز به میزانی سرمایه گذاری دارند اما دست اندرکاران هر رشته باید ابتدا برنامه بدهد.

 

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.