stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۹ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 9 September , 2024
  • کد خبر : 479010
  • 19 شهریور 1403 - 14:15
0

خبر ایران خودرو برای برندگان طرح فروش فوق العاده

خبر ایران خودرو برای برندگان طرح فروش فوق العاده
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: اخبار کدال درباره تارا خیال برندگان این خودرو در جدیدترین طرح فروش ایران خودرو را راحت کرد.تیراژ تولید تارا تا پایان مرداد ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی ۶۸ درصدی را نشان می‌دهد. براساس اطلاعات منتشر شده در سایت کدال سازمان بورس، ایران خودرویی‌ها تا پایان دومین ماه از تابستان سال جاری حدود ۲۷ هزار و ۱۵۰ دستگاه انواع تارا را در خطوط تولید خود تکمیل کردند.
 

اقتصادنیوز،  این تیراژ تولید در حالی رقم خورده که سال گذشته در همین بازه زمانی شاهد تولید نزدیک به ۱۶ هزار و ۱۰۰ دستگاه از اعضای خانواده تارا بودیم؛ بنابراین ایران خودرویی‌ها به لحاظ تیراژ، تولید تارا را حول و حوش ۱۱ هزار دستگاه افزایش دادند.

 

آبی‌های جاده مخصوص در اولین دور فروش محصولاتشان بعد از حذف سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برنامه‌ریزی کردند تا ۲۲ هزار دستگاه انواع تارا را روانه بازار کنند. سهم تارا V۱P با گیربکس دستی ۶ سرعته ۱۲ هزار دستگاه و الباقی تیراژ عرضه یعنی ۱۰ هزار دستگاه باقیمانده سهم تارا V۴ LX با گیربکس اتوماتیک بود.

 

ایران خودرویی‌ها ۲۲ هزار دستگاه تارا را همانند سایر محصولات عرضه شده خود در این طرح فروش از دو مسیر فروش فوق‌العاده و پیش فروش به متقاضیان واگذار می‌کنند؛ بنابراین تا پایان سال تمام ۲۲ هزار دستگاه تارا تعیین تکلیف می‌شوند.

متقاضیانی که برای در اختیار گرفتن تارا نام نویسی کرده بودند و اسامی آن‌ها به عنوان برنده از گردونه‌های قرعه‌کشی خارج شد، با توجه به رشد ۶۸ درصدی تولید تارا در پایان مرداد امسال به نسبت مرداد سال گذشته با خیال راحت و بدون نگرانی در انتظار دریافت خودروی مورد نظر خود هستند.

آبی‌های جاده مخصوص در این طرح فروش در مجموع ۱۱۷ هزار و ۲۰۰ دستگاه از محصولات خود را شامل پژو ۲۰۷ با موتور TU۳، پژو ۲۰۷ با موتور TU۵، رانا پلاس، سورن پلاس بنزینی، تارا با گیربکس دستی، تارا با گیربکس اتوماتیک، هایما S۷, هایما S۵، هایما X۷، لونا GRE، فاو بستیون NAT و ری را را در دسترس متقاضیان قرار دادند.

با توجه به تیراژ عرضه شده، خانواده تارا با عرضه ۲۲ هزار دستگاهی، سهمی حدود ۱۹ درصدی از تیراژ ایران خودرویی‌ها در جدیدترین طرح فروش این خودروساز را به خود اختصاص داده است. اقتصادنیوز، افزایش تیراژ تولید تارا می‌تواند روی قیمت‌های بازاری این خانواده خودرویی نیز تاثیر گذاشته و نموار قیمت آن را کاهشی کند. بررسی‌های خبرنگار اقتصادنیوز نشان می‌دهد قیمت تارا V۱P با گیربکس ۶ سرعته دستی از ابتدای سال جاری تا کنون حدود ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

تارا V۱P با گیربکس ۶ سرعته دستی ابتدای ۱۴۰۳ با قیمتی حدود ۹۰۵ میلیون تومان در بازار داد و ستد می‌شد، اما قیمت این خودرو در نیمه شهریور تا حوالی ۷۶۵ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است؛ بنابراین شاهد افت نزدیک به ۱۴۰ میلیون تومانی این خودرو هستیم و تارا V۴ LX با سرعت بیشتری در جاده کاهش قیمت حرکت کرده است.

این محصول با گیربکس اتوماتیک در ابتدای سال جاری با قیمت حدود یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان از سوی فروشندگان در بازار عرضه می‌شد، اما قیمت این محصول در نیمه شهریور ۱۴۰۳ نزدیک به ۹۳۰ میلیون تومان اعلام شده است؛ بنابراین شاهد افت قیمت حول و حوش ۳۰۰ میلیون تومانی این خودرو هستیم. این افت قیمت حدود ۲۴ درصد است.

به نظر می‌رسد در صورتیکه شرایط کلان اقتصادی بر همین منوال پیش رود و شاهد ایجاد تکانه‌های اقتصادی نباشیم همین روند برای قیمت بازاری خودرو‌ها تا رسیدن به نقطه تعادلی میان عرضه و تقاضا ادامه داشته باشد.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.