stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۱ شهریور , ۱۴۰۳ Wednesday, 11 September , 2024
  • کد خبر : 479096
  • 21 شهریور 1403 - 2:17
0

کاهش حاشیه‌سازی‌ها با عملکرد صادقانه پزشکیان

کاهش حاشیه‌سازی‌ها با عملکرد صادقانه پزشکیان
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: یک عضو اصولگرای مجلس نهم گفت: حمایت رهبری و عملکرد صادقانه رییس‌جمهور در تحقق شعار وفاق ملی آینده روشنی را برای بهبود شرایط کشور در بخش‌های مختلف توید می‌دهد و از شدت حاشیه‌سازی‌ها می‌کاهد.
ابراهیم نکو در گفت‌وگو با اظهار کرد: اصولا شدت حاشیه‌سازی‌ها برای شخصیت‌ها و مقاماتی که معمولا از درون احزاب شناسنامه‌دار برای ریاست جمهوری کاندیدا نمی‌شوند، بیشتر است اگر چه این وضعیت برای شخصیت‌هایی که از درون احزاب هم کاندیدا می‌شوند وجود دارد، اما شدت آن به اندازه دسته اول نیست.
نماینده  رباط‌کریم و بهارستان در مجلس نهم ادامه داد: این وضعیت در حالی در کشورمان اتفاق افتاده که احزاب و گروه‌های سیاسی از وزارت کشور مجوز فعالیت دارند؛ مسئله مهم، فقدان دیدگاه، تعهد، رفتار و ساختار حزبی است که در صورت وجود داشتن، از بسیاری از حاشیه‌ها و رفتارهای خارج از مشی اخلاقی جلوگیری می‌کند.
این نماینده ادوار مجلس با اشاره به مشی سیاسی دولت چهاردهم گفت: آقای پزشکیان شعار «وفاق ملی» را که به نوعی شعار فراجناحی بودن است مطرح کرد، در حالی که ابعاد و برنامه‌های دولت وفاق ملی به روشنی بیان نشد. وفاق ملی زمانی خودش را نشان می‌دهد که احزاب و شخصیت‌ها با هم دعوا نداشته باشند و با یکدیگر کار کنند. چون در این مسئله ابهاماتی وجود دارد، نگاه‌ها عملکرد دولت را دنبال خواهد کرد که بالاخره فراجناحی عمل می‌کند یا نه.
نکو ادامه داد: رئیس‌جمهور کابینه‌ای را معرفی کرد که در راستای تحقق اهداف نظام عمل خواهد کرد؛ اگر چه رئیس‌جمهور شخصی وارسته، دغدغه‌مند و دلسوز برای حل مشکلات عدیده کشور است، اما نزدیکی ایشان به جناح اصلاح‌طلب این مسئله را به وجود آورد که ایشان چطور می‌خواهد کابینه وفاق ملی را شکل دهد و از همان زمان حاشیه‌ها شروع شد. آقای پزشکیان از جناح اصولگرا درخواست کرد تا گزینه‌های پیشنهادی‌شان را با توجه به اهداف و رویکردهای رئیس‌جمهور دولت چهاردهم معرفی کنند. در چنین وضعیتی زمزمه‌های انتقاد در جناح همسوی پزشکیان آغاز شد.
عضو اصولگرای مجلس نهم با بیان اینکه اداره کشور مستلزم وفاق ملی در اجرا است، گفت: طی کمتر از دو ماه گذشته رئیس‌جمهور از هر دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب تحت فشار و حاشیه‌هایی قرار گرفت که اگرچه جنس و درصد انتقادات و حاشیه‌سازی‌های آنها با هم متفاوت است اما هر دو جناح یک مسیر را در پیش گرفتند. رئیس‌جمهور و شورای راهبردی دولت چهاردهم به مرور با انتصاباتی که در رده‌های مختلف دولت انجام داد توانست از شدت حاشیه‌ها بکاهد و حمایت نسبی جناح‌های سیاسی، گروه‌های مذهبی و قومیت‌های فرهنگی  را بدست آورد.
وی یادآور شد: قطعا و حتما شخصیتی چون دکتر پزشکیان که بنیانگذار شیوه جدید حکمرانی در نظام سیاسی کشور است، با فشارها و حاشیه‌های دیگری روبرو خواهد شد، اما رفتار و صداقت او در اجرای شعار وفاق ملی قاعده و شیوه‌ای عالی در حکمرانی پایه‌گذاری خواهد کرد که به مرور از شدت حاشیه‌ها می‌کاهد.
نماینده  رباط کریم و بهارستان در مجلس نهم حمایت مقام معظم رهبری از رئیس‌جمهور و دولت چهاردهم را موجب برداشته شدن بسیاری از موانع و همراه شدن بخش‌های مختلف حاکمیت دانست و گفت: قطعا حمایت رهبری و عملکرد صادقانه رئیس‌جمهور در تحقق شعار وفاق ملی آینده روشنی را برای بهبود شرایط کشور در بخش‌های مختلف توید می‌دهد و از شدت حاشیه‌سازی‌های افراد و جریان‌های فکری و سیاسی می‌کاهد.
نکو در پیشنهادی خواستار تشکیل جریان نواصلاح‌طلبی توسط رئیس‌جمهور شد و گفت: اگر آقای پزشکیان این جریان را تشکیل دهد می‌تواند جریان اصلاح‌طلب را پالایش کند و تندروهایش را حذف کند و هم می‌تواند افراد دلسوز و موثر جریان اصولگرا را با خود همراه کند در این صورت بنیانهای دولت چهاردهم مستحکم‌تر می‌شود.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.