stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۲۸ مرداد , ۱۴۰۳ Sunday, 18 August , 2024
  • کد خبر : 113273
  • 04 اردیبهشت 1399 - 14:55
2

پیشنهاد پارلمان شرق لیبی برای پایان دادن به بحران سیاسی این کشور

پیشنهاد پارلمان شرق لیبی برای پایان دادن به بحران سیاسی این کشور

پارلمان لیبی (مستقر در شرق) از طرحی برای تشکیل یک شورای ریاستی جدید خبر داد که آن را جهت پایان یافتن بحران سیاسی حل نشده این کشور به سازمان ملل پیشنهاد خواهد کرد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری رسمی لیبی (وال)، عبدالله بلحیق، سخنگوی پارلمان لیبی تاکید کرد: عقیله صالح، رئیس پارلمان لیبی با روسای کمیته‌های دائم این پارلمان درباره ارائه درخواستی به سازمان ملل و جامعه جهانی برای آغاز طرح تشکیل یک شورای ریاستی متشکل از یک رئیس و دو نماینده که نماینده اقلیم‌های سه‌گانه لیبی باشند، توافق کرد.

سخنگوی پارلمان لیبی گفت: این طرح همراه با پیشنهاد اینکه یک دولت ملی به ریاست فردی بیرون از شورای ریاستی تشکیل شود، به سازمان ملل ارائه خواهد شد.

بلحیق اظهار کرد: عقلیه صالح مامور شد برای پیگیری تحولات اقتصادی در مرحله آتی به ویژه با توجه به شرایط اقتصادی جهان و پیش‌بینی‌ها برای وخامت اوضاع به دلیل افزایش شدت درگیری‌ها در طرابلس، یک کمیته مشورتی اقتصادی از کارشناسان حوزه اقتصاد تشکیل دهد.

او افزود: در این نشست، از کمیته عالی مبارزه با کرونا خواسته شد در زمینه بازگرداندن لیبیایی‌های سرگردان در کشورهای مختلف شتاب ورزد، همچنین بر پایبندی به دستورالعمل‌های اعلام شده مطابق با نظرات پزشکان، متخصصان و مشاوران این حوزه و ارائه تمامی خدمات به آنها در دوره اقامت‌شان در خارج لیبی تاکید شد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.