stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 7 October , 2024
  • کد خبر : 146371
  • 24 تیر 1399 - 8:55
3

تاکید گوترش بر برقراری آتش‌بس فوری میان ارمنستان-جمهوری آذربایجان

تاکید گوترش بر برقراری آتش‌بس فوری میان ارمنستان-جمهوری آذربایجان

سخنگوی سازمان ملل متحد امروز (سه‌شنبه) گفت، آنتونیو گوترش خواستار توقف فوری خصومت‌ها در مرز ارمنستان-جمهوری آذربایجان و تنش‌زدایی است.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، استفان دوجاریک در بیانیه‌ای گفت: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل عمیقا از شنیدن گزارش‌هایی از تبادل آتش از جمله استفاده از تسلیحات سنگین در امتداد مرز بین‌المللی ارمنستان و جمهوری آذربایجان که ظاهرا تلفاتی داشته است، نگران شده است. دبیرکل سازمان ملل بر توقف فوری درگیری تاکید دارد و از تمام طرف‌ها می‌خواهد تا گام‌هایی در راستای تنش‌زدایی وضعیت و خویشتنداری از بیان لفاظی تحریک‌آمیز بردارند.

سخنگوی سازمان ملل متحد گفت، گوترش حمایت کامل خود را از تلاش‌های سازمان امنیت و همکاری در اروپا برای رسیدگی به “این وضعیت خطرناک و یافتن یک راهکار مسالمت‌آمیز و مذاکره‌شده برای پایان یافتن درگیری ناگورنو-قره‌باغ اعلام می‌کند.”

اخباری از درگیری‌ها در مرز ارمنستان و جمهوری‌ آذربایجان از یکشنبه آغاز شد و ایروان و باکو یکدیگر را به آغاز درگیری در امتداد خط تماس میان استان تاووش ارمنستان و منطقه تووز جمهوری آذربایجان متهم می‌کنند. باکو گفته است چهار سرباز آن حین این درگیری‌ها کشته شده‌اند و مقام‌های ایروان هم از زخمی شدن ده‌ها تن از طرف ارمنی حین این خشونت‌ها خبر داد.

انتهای پیام   

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.