stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۹ مهر , ۱۴۰۳ Thursday, 10 October , 2024
  • کد خبر : 148998
  • 31 تیر 1399 - 15:49
4
تاثیر کرونا بر صادرات فارس

تاثیر کرونا بر صادرات فارس

تاثیر کرونا بر صادرات فارس
صادرات محصولات از فارس پارسال در مقایسه با سال ۹۷ افزایش ۴۰ درصدی داشت، اما چالش همه‌گیری بیماری کرونا سبب شد که صادرات استان با چالش‌های جدی روبرو شود.
قلم | qalamna.ir :

روند صادرات محصولات از استان فارس پارسال در مقایسه با سال ۹۷ افزایش ۴۰ درصدی داشت، اما چالش جهانی همه‌گیری بیماری کرونا سبب شد که صادرات در همه کشور‌ها و مناطق جهان از جمله استان فارس با چالش‌های جدی روبرو شود.
مدیرکل گمرک‌های استان فارس گفت: شیوع کرونا در ایران و جهان روند صادرات کالا از این استان را با مشکلات جدی روبرو کرده است.
خداداد رحیمی با بیان اینکه از اسفندماه ۹۸ به دلیل بسته بودن مرز‌های بین‌المللی صادرات کالا نیز تحت‌الشعاع قرار گرفت، افزود: مرز‌های هوایی هنوز باز نشده است و در حال حاضر تنها پرواز ایران ایر با انجام ۲ یا سه پرواز در هفته، مقدار کمی کالا از استان فارس به یکی از کشور‌های حوزه خلیج فارس جابجا می‌کند.
مدیرکل گمرک‌های استان فارس گفت: صادرات تا آخر اردیبهشت‌ماه کاملا مسدود و از اردیبهشت به بعد به صورت محدود انجام می‌شود، اما با توجه به وضعیت اخیر شیوع ویروس کرونا مجدد محدودیت‌های جدیدی در بحث صادرات به وجود می‌آید.
رحیمی با بیان اینکه بیماری کرونا‌ی چالش جهانی در بحث صادرات ایجاد کرده است، افزود: در گمرک‌های فارس کارکنان آماده فعالیت هستند و به محض باز شدن مرز‌ها آمادگی لازم برای بحث صادرات وجود دارد.
مدیرکل گمرک‌های استان فارس یادآور شد: در سال ۱۳۹۸، معادل هفت میلیون دلار صادرات داشتیم که در مقایسه باسال ۹۷ حدود ۴۰ درصد رشد داشته است.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.