مسعود بیگلری در گفت و گو با خبرنگار قلم در کرمانشاه اظهار داشت: طی یک هفته؛ با تلاش بیوقفه بازرسان و کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صمت، ۱۲۶۰ مورد بازرسی از نانواییها، فروشندگان لوازم خانگی، مرغ، تخممرغ، موبایل، مشاوران املاک، عمده فروشیها، کابینت سازها، تالارهای پذیرایی و سایر اصناف و مراکز خدماتی، انجام شده و همزمان درباره ۲۰۸ گزارش مردمی از تخلفات اقتصادی، بررسیها و اقدامات لازم را به عملآوردهاند.
وی همچنین با اشاره به وضعیت کرونا و اوضاع بازار؛ ضمن تقدیر و تشکر از بازاریان و اصناف محترمی که در تمامی عرصههای انقلاب، جنگ، زلزله، سیل و سایر بحرانهای اجتماعی، نقشی بیبدیل خود را بهخوبی ایفا نمودهاند، افزود: متأسفانه همیشه تعداد اندکی هستند که دانسته و ندانسته تلاشها، خلوص و ایثار خیل عظیم بازاریان مخلص را زیر سؤال میبرند و ما وظیفه داریم برای حفظ کرامتهای انسانی بازاریان شریف، با این عده معدود که بعضاً دست به تخلفاتی در بازار میزنند، مقابله قانونی انجام دهیم و اصولاً این از عمده وظایف معاونت بازرسی و حمایت از حقوق مصرفکننده است که بر بازار، قیمتها، چگونگی عرضه و کیفیت عرضه کالاها و خدمات، کنترل و نظارت دقیق و مستمر داشته باشد.
معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صمت استان کرمانشاه در ادامه این گزارش به شناسایی و تشکیل پرونده برای تعداد ۱۸۹ متخلف اقتصادی که در زمینههای مختلف، مرتکب تخلف شده بودند، اشاره کرد و گفت: این تعداد بهمنظور ادای توضیحات و صدور احکام بایسته در مورد آنان، به تعزیرات حکومتی استان معرفیشدهاند.
بیگلری در پایان عمده تخلفات صورت گرفته طی یک هفته را گرانفروشی، تقلب، احتکار، عدم انجام تعهدات و اضرار به مصرفکننده از طریق تقلب در ساخت و یا تعمیر کابینت و امور خدماتی دیگر عنوان و مهمترین گزارشهای مردمی را مربوط به نان، مرغ و تخممرغ، لبنیات، لوازمخانگی، حبوبات، انواع برنج هندی و پاکستانی و گران فروشی و کمبود گاز مایع دانست و تأکید کرد که این موارد را همواره تحت رصد و اقدام خودداریم و به وظایف خود در خصوص کنترل بازار و قیمتها بهطورجدی عمل خواهیم کرد.