stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۷ مهر , ۱۴۰۳ Tuesday, 8 October , 2024
  • کد خبر : 175032
  • 20 مهر 1399 - 13:55
3

برگزاری انتخابات پارلمانی در لیتوانی

برگزاری انتخابات پارلمانی در لیتوانی

دور اول انتخابات پارلمانی لیتوانی برای انتخاب ۱۴۱ قانونگذار این کشور آغاز شد؛ ائتلاف چهارحزبی حاکم با چالشی دشوار از جانب مخالفانش مواجه است.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نظرسنجی‌های قبل از انتخابات پارلمانی لیتوانی نشان داده که احزاب کشاورزان لیتوانیایی و اتحادیه سبزها که هم اکنون رهبری دولت ائتلافی را بر عهده دارد کمی جلوتر از ائتلاف مخالف محافظه کار اتحادیه سرزمینی-دموکراتهای مسیحی، سوسیال دموکراتها، حزب پوپولیست کارگر و جنبش راست میانه لیبرال است.

از جمله مسائلی که اخیرا دولت ائتلافی حاکم در لیتوانی را با انتقاد روبرو ساخته، جهش اخیر در موارد ابتلای به ویروس کووید ۱۹، بیکاری فزاینده از بابت گسترش ویروس و چالشهای اقتصادی هستند.

انتظار می رود که پنج یا شش حزب آستانه پنج درصد رای برای وارد شدن به پارلمان را به دست بیاورند اما احتمالا هیچ یک نتوانند بیشتر از ۲۰ درصد حمایت داشته باشند بنا براین احتمال مذاکرات برای تشکیل یک دولت ائتلافی جدید بعد از این انتخابات بسیار بالا است.

جهش اخیر در موارد ابتلای به کروناویروس در لیتوانی و محدودیتهای جدیدی که در این کشور برای مقابله با شیوع آن اجرا شده ممکن است بر میزان شرکت ۲.۴ میلیون رای دهنده واجد شرایط در انتخابات تاثیر بگذارد.

۷.۳ درصد از این رای دهندگان پیشتر در رای گیری زودهنگام در انتخابات رای داده‌اند.

دور دوم این انتخابات نیز برای ۲۵ اکتبر و برای حوزه‌هایی که در آنها هیچ کاندیدایی نتواند اکثریت را کسب کند، تعیین شده است.

چندی پیش لیتوانی به سوتلانا تسیخانوفسکایا، چهره برجسته مخالفان دولت بلاورس که از این کشور در جریان اعتراضات بعد از انتخابات ریاست جمهوری جنجالی ماه اوت فرار کرد پناهندگی داد. لیتوانی به همراه استونی و لتونی سریعا تحریمهایی را نیز علیه رهبران بلاروس اعمال کردند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.