stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۳ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 4 October , 2024
  • کد خبر : 183657
  • 10 آبان 1399 - 17:57
1
دبیر پدافند غیرعامل سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت:

پدافند غیرعامل نقش مهمی در امنیت غذایی و استقلال کشور دارد

قلم_ مرکزی_دبیر پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: پدافند غیرعامل نقش مهمی در امنیت غذایی و استقلال کشور دارد.
قلم | qalamna.ir :

دبیر پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: سازوکار پدافند غیرعامل نقش مهمی در امنیت غذایی و استقلال کشور دارد و اجرای صحیح پدافند غیر عامل کشاورزی مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است.

محمد زاهدی در خصوص اهمیت و ضرورت پدافند غیرعامل در حوزه کشاورزی اظهار کرد: در کشاورزی با تولیدات دامی و گیاهی مواجه هستیم که ممکن است تحت تأثیر عوامل شیمیایی و زیستی قرار گیرند که در اینجا نقش پدافند غیرعامل در مقابله با این تهدیدات بسیار حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: منظور از پدافند غیر عامل کشاورزی پیش‌بینی، انجام اقدامات پیشگیرانه با هدف کاهش میزان خسارات و تلفات احتمالی ناشی از تهدیدات (غیر زیستی و زیستی) و افزایش آستانه آسیب پذیری بخش کشاورزی است.
دبیر پدافند غیرعامل سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: با توجه به چالش‌های مهم بخش کشاورزی از جمله فرسایش خاک، مدیریت منابع آب، انواع آفات و بیماری‌های محصولات زراعی و باغی، آلودگی منابع آبی و خاک، استفاده بی رویه از سموم آفت کش و… می‌توان گفت سلسله اقدامات پدافند غیرعامل، از جایگاه بالایی برخوردار است.
وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم پدافند غیر عامل افزایش میزان بهره‌وری بهره‌برداران است و تولیدکنندگان برای دستیابی به این مهم باید صرفه‌جویی‌های لازم را انجام دهند چرا که در شرایط تحریم از لحاظ کودهای شیمیایی و مواد اولیه سموم مانند قرار داریم و با صرفه‌جویی در مصرف منابع ضریب تاب‌آوری بالا می‌رود.
زاهدی به اقدامات انجام شده در کارگروه پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی استان از جمله برگزاری ۹ جلسه با حضور اعضای کارگروه، تدوین سناریو در فعالیت‌های آبزی پروری و انجام رزمایش، شناسایی نقاط آسیب پذیر و مقابله با آن، برگزاری رزمایش طیور عمومی بر علیه نیوکاسل، برگزاری مبارزه با بیماری مشمشه و راه‌های پیشگیری از آن، بازدید و بهره برداری از خط تولید کیت الایزای جذب یونی در مؤسسه تحقیقات و سرم سازی رازی اراک، برگزاری کارگاه آموزشی اصول و مبانی سناریو نویسی در پدافند غیر عامل و… اشاره کرد.

هشتگ: , , , , , ,
  • منبع : روابط عمومی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.