گروه علم و فناوری: شرکت رضوانی موتورز در آمریکا که بنیانگذار آن یک ایرانی است، یک خودرو قدرتمند ششچرخ را معرفی کرده است.شرکت رضوانی موتورز خودرو نام هرکول را بر این وانت ششچرخ که یکی از قدرتمندترین وانتهای جهان است، گذاشته است.در این وانت از موتورهای گوناگونی استفاده شده که قویترین آنها هزار و ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد، ضعیفترین موتور هم ۲۸۵ اسب بخار قدرت تولید میکند.نسخه پایه دارای یک موتور ششسیلندر ویشکل است. شرکت رضوانی موتورز، پیشرانههای محصولات خود را از طریق شرکت فیات کرایسلر تأمین میکند.بسیاری از قطعات سیستم تعلیق این خودرو با جیپ رانگلر همسان است. در این خودرو میتوان خودرو را با دو چرخ محرک، چهار چرخ محرک یا شش چرخ محرک حرکت داد. این چیدمان اجازه میدهد در جادههای هموار و با استفاده از دو چرخ محرک، مصرف سوخت خودرو بهینه باشد. اما زمانی که نیاز باشد خودرو از مسیرهای ناهموار عبور کند، اتومبیل چهارچرخ یا ششچرخ محرک میشود.ماسک تنفسی و پوشش اضافی صندلی برای رانندگی در شرایط سخت نیز در این خودرو در نظر گرفته شده است.قیمت این خودرو بر اساس تجهیزات انتخابی متفاوت است، اما قیمت پایه از ۲۲۵ هزار دلار آغاز میشود.مؤسس شرکت رضوانی یک ایرانی ساکن آمریکا با نام فردیس رضوانی است که در سال ۱۳۵۳ در تهران به دنیا آمده و در ۹ سالگی و در سال ۱۳۶۲ به همراه خانواده خود به آمریکا مهاجرت کرده است.این شرکت ابتدا یک مرکز طراحی خودرو بود، اما بهتدریج با استفاده از قطعات شرکتهای مختلف محصول خود را ساخت. اولین خودرو این شرکت هیولا نام دارد که بر اساس هواپیمای جنگنده ساخته شده است. پدر فردیس خلبان جنگنده بوده و به همین دلیل وی علاقه زیادی به هواپیمای جنگنده دارد و حتی آرم این شرکت هم بر همین اساس طراحی شده است.خودرو هیولای رضوانی با پایه قیمت ۱۶۰ هزار دلار، طی مدت ۲.۹ ثانیه میتواند به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.قویترین نسخه این خودرو ۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد که با توجه به وزن ۸۰۰ کیلوگرمی این خودرو قدرت زیادی محسوب میشود. این خودروی اسپرت روی شاسی و موتور آریل اتم، خودروی اسپرت انگلیسی ساخته شده است.
پس از این خودرو، رضوانی یک خودرو شاسیبلند با نام تانک را ساخت. این خودروی گران با قیمت پایه ۳۵۰ هزار دلار فروخته میشود. با وجود قیمت بالا، این محصول در آمریکا مورد توجه بسیاری از افراد مشهور قرار گرفت و حتی برخی بازیگران و خوانندههای معروف هم این خودرو را خریدند.
در قویترین نسخه تانک، رضوانی از یک موتور شش لیتری هشتسیلندرِ ویشکل استفاده کرده که هزار اسب بخار قدرت دارد و حدود ۱۲۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این موتور خاص ساخت شرکت دوج است.
در این خودرو تجهیزات عجیبی استفاده شده است. مثلاً خریدار میتواند برای خودروی تانک، سیستم حرارتی دید در شب را سفارش دهد. این خودرو با تجهیزات اضافی و خاص تا ۴۰۰ هزار دلار هم قیمت پیدا میکند.این خودرو از شاسی جیپ رانگلر بهره میبرد، اما تغییرات زیادی در خودرو داده شده است، به گونهای که در مدل خاص و تیونینگشده، خودرو قابلیتهای نظامی هم پیدا میکند.
در نسخه ویژه، این خودرو دارای پنلهای ضد گلوله، فناوری ضد بمب، شیشههای ضد گلوله، لاستیکهای پنچرو، نورافکنهای قوی، آژیر، ماسکهای گاز و سیستم دودزاست.این شاسیبلند با تقویتهایی که در بدنه آن انجام شده، بیش از سه تُن وزن دارد. این در حالی است که خودرویی مانند جیبپ رانگلر که تانک بر اساس آن توسعه پیدا کرده، کمتر از دو تُن وزن دارد. درِ خودروی تانک در نسخه مخصوص حدود ۱۴۰ کیلوگرم وزن دارد.بر اساس تست رسانههای معتبر خودرویی جهان، با وجود وزن سنگین، این خودرو مسیرهای سخت آفرود را میتواند با سرعت بالا طی کند.
پس از این خودرو، رضوانی یک خودرو شاسیبلند با نام تانک را ساخت. این خودروی گران با قیمت پایه ۳۵۰ هزار دلار فروخته میشود. با وجود قیمت بالا، این محصول در آمریکا مورد توجه بسیاری از افراد مشهور قرار گرفت و حتی برخی بازیگران و خوانندههای معروف هم این خودرو را خریدند.
در قویترین نسخه تانک، رضوانی از یک موتور شش لیتری هشتسیلندرِ ویشکل استفاده کرده که هزار اسب بخار قدرت دارد و حدود ۱۲۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این موتور خاص ساخت شرکت دوج است.
در این خودرو تجهیزات عجیبی استفاده شده است. مثلاً خریدار میتواند برای خودروی تانک، سیستم حرارتی دید در شب را سفارش دهد. این خودرو با تجهیزات اضافی و خاص تا ۴۰۰ هزار دلار هم قیمت پیدا میکند.این خودرو از شاسی جیپ رانگلر بهره میبرد، اما تغییرات زیادی در خودرو داده شده است، به گونهای که در مدل خاص و تیونینگشده، خودرو قابلیتهای نظامی هم پیدا میکند.
در نسخه ویژه، این خودرو دارای پنلهای ضد گلوله، فناوری ضد بمب، شیشههای ضد گلوله، لاستیکهای پنچرو، نورافکنهای قوی، آژیر، ماسکهای گاز و سیستم دودزاست.این شاسیبلند با تقویتهایی که در بدنه آن انجام شده، بیش از سه تُن وزن دارد. این در حالی است که خودرویی مانند جیبپ رانگلر که تانک بر اساس آن توسعه پیدا کرده، کمتر از دو تُن وزن دارد. درِ خودروی تانک در نسخه مخصوص حدود ۱۴۰ کیلوگرم وزن دارد.بر اساس تست رسانههای معتبر خودرویی جهان، با وجود وزن سنگین، این خودرو مسیرهای سخت آفرود را میتواند با سرعت بالا طی کند.