stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۱ مرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 1 August , 2024
  • کد خبر : 236723
  • 19 بهمن 1399 - 15:22
3
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان خبر داد:

تامین بیش از ۹۹ هزار تن کود ازته، فسفاته و پتاسه در همدان

تامین بیش از ۹۹ هزار تن کود ازته، فسفاته و پتاسه در همدان
همدان- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه شرکت خدمات حمایتی استان همدان 76 کارگزار در استان همدان دارد، بیان کرد: در سال جاری بالغ بر 99 هزار و 26 تن کود ازته، فسفاته و پتاسه برای استان همدان در نظر گرفته شده است.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم از همدان- بهروز الیاسی پیش از ظهر امروز در نشست خبری آنلاین با بیان اینکه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور با هدف تامین و تدارک انواع کود شیمیایی فعالیت می‌کند، مطرح کرد: شرکت خدمات حمایتی کشور سه هزار و ۵۰۰ کارگزار در کشور دارد تا کود مورد نیاز کشاورزان را به موقع و با بهترین کیفیت و استاندارد در اختیار آن ها قرار دهد.

وی در این راستا تصریح کرد: از آنجا که کلیه کودهای خریداری شده از سوی شرکت خدمات حمایتی کشور معتبر، آزمایش شده، استاندارد و دارای عاملیتی مجاز هستند، در بین کشاورزان سراسر کشور برندی معتبر است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان به پیش روی طرح خودکفایی پایدار در کوردهای فسفاته و پتاسه در سال جهش تولید اشاره کرد و افزود: در این راستا از سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن کود تامین شده در کشور، دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن مربوط به کود ازته و تولید داخل است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم در توزیع کود شیمیایی رصد و پایش کود‌هایی است که در اختیار کارگزاران قرار داده می‌شود، ادامه داد: شرکت خدمات حمایتی اقدام به ایجاد یک گروه رصد و پایش کرده و با اعزام این گروه به کارگزاری‌ها نظارت مستقیم به توزیع کود‌ها دارد.

الیاسی با اشاره به اینکه ۶۰۰ هزار تن از کود تامین شده در کشور مربوط به کود پتاسه و فسفاته و این کود‌ها وارداتی هستند، تصریح کرد: برای تامین این دو کود ارز زیادی از کشور خارج می‌شود بدین سان توجه به مقوله خودکفایی در این زمینه مدنظر قرار گرفت.

وی در ادامه صحبت های خود به وضعیت توزیع کود در استان همدان پرداخت و افزود: در سال جاری، توزیع بالغ بر سه میلیون تن کود ازته، کود فسفاته و کود پتاسه در قالب کود یارانه‌دار در دستور کار شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قرار گرفت.

الیاسی با تصریح بر اینکه شرکت خدمات حمایتی کشور در سال جاری از برنامه خود یعنی تامین سه میلیون تن کود فراتر رفته و با تامین ۳۰۰ هزار تن کود ازته در گامی مثبت در این راستا برداشته است، به وضعیت پیش روی توزیع کود در استان همدان پرداخت.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه شرکت خدمات حمایتی استان همدان ۷۶ کارگزار در استان همدان دارد، بیان کرد: از این تعداد، ۵۴ عامل اصلی هستند و مابقی عامل های فرعی محسوب می شوند که توسط عاملیت های اصلی حمایت می شوند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال جاری بالغ بر ۹۹ هزار و ۲۶ تن کود ازته، فسفاته و پتاسه برای استان همدان در نظر گرفته شده است.

الیاسی در تشریح این موضوع گفت: در این راستا، بیش از ۷۲ هزار تن کود ازته، بیش از ۱۹ هزار تن کود فسفاته و بیش از ۶ هزار تن کود پتاسه برای استان همدان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه شرکت خدمات حمایتی استان همدان در حال حاضر، آماده توزیع سرک بهاره است، خاطرنشان کرد: در توزیع کود استان همدان در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد ۱۵ درصدی را شاهد هستیم.

الیاسی با بیان اینکه میانگین توزیع کود استان در مدت ۱۰ سال رشد ۴۵ درصدی داشته است، مطرح کرد: یکی از فعالیت‌های مهم شرکت خدمات حمایتی انعقاد تفاهمنامه با تولید کننده داخلی کود است بدین سان علاوه بر سه کود ازته، فسفاته و پتاسه کشاورزان نیاز به کود‌های دیگر دارند و شرکت برای تامین کود‌های دیگر مورد نیاز کشاورزان با تولید کننده داخلی بعد از آزمایش کود‌ها تفاهمنامه انعقاد کرده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان خطاب به کشاورزان گفت: کشاورزان می‌توانند اطمینان داشته باشند که کود‌های یارانه دار و غیر یارانه‌ای از استاندارد برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، شرکت خدمات حمایتی برای تامین کود با ۶۰ تولید کننده داخلی قرارداد دارند، به وضعیت صدور و توزیع کشاورز کارت پرداخت.

الیاسی در تشریح این موضوع با بیان اینکه از طریق کشاورز کارت وام‌هایی با سود ۱۲ درصد با سقف بیست میلیون تومان برای خرید سه کود ازته، فسفاته و پتاسه در اختیار کشاورزان قرار می گیرد، مطرح کرد: از سویی سامانه ۱۵۵۹ با شعار «با ما کشاورزان تنها نیستند» نیز راه اندازی شده است.

وی در این راستا، مطرح کرد: هدف از راه اندازی این سامانه ارائه اطلاعات، بروز کردن کشاورزان، ارائه وضعیت آب و هوا، توصیه های هواشناسی کشاورزی و کودی و غیره است و آزمایش های این سامانه نیز برای کشاورزان به صورت نیم بها است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان در بخش پایانی این نشست، به توزیع بذر گلرنگ در استان همدان اشاره کرد و گفت: در سال جاری، بالغ بر ۶۰ تن بذر گلرنگ وارداتی تامین شد که ۲۵ تن و ۴۰ کیلوگرم آن در داخل استان و ۳۴ تن بین سایر استان‌ها توزیع شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.