stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۶ تیر , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 July , 2024
  • کد خبر : 241278
  • 27 بهمن 1399 - 12:20
1

اختلاف ساعت ایران با آمریکا، کانادا و اروپا چقدر است؟

قلم | qalamna.ir :
سفر به کشورهای خارجی در ایران رواج زیادی پیدا کرده است. برخی از افراد برای انجام کارهای مختلف یا تفریح به نقاط مختلف جهان سفر می‌کنند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام سفر باید به آن توجه داشت، اختلاف زمان ایران با کشور مبدا است. عدم‌توجه به این موضوع می‌تواند تا حد زیادی برای شما مشکل‌ساز باشد. اگر قصد دارید به کشورهای خارجی سفر کنید، در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی اختلاف ساعت تهران با تورنتو و دانمارک بپردازیم. همچنین اختلاف ساعت ایران با سایر کشورهای جهان را بررسی خواهیم کرد.

نحوه محاسبه اختلاف زمان
به‌دست آوردن میزان اختلاف زمان یک کشور با ایران در بعضی موارد مساله‌ای مشکل محسوب می‌شود و به همین خاطر نمی‌توان روشی صددرصدی برای محاسبه آن بیان کرد. به‌طورمثال کشورهایی مانند الجزایر و آنگولا سه ساعت و ۳۰ دقیقه، دانمارک دو ساعت و ۳۰ دقیقه، آرژانتین هفت ساعت و ۳۰ دقیقه، کانادا و تورنتو هشت ساعت و ۳۰ دقیقه و انگلستان سه ساعت و ۳۰ دقیقه با ایران اختلاف زمانی دارند. حتی ممکن است ساعت منطقه‌ای از یک کشور نیز با منطقه دیگر از همان کشور اختلاف ساعت داشته باشد؛ پس نمی‌توان به‌طور قطعی قانونی برای محاسبه اختلاف‌ها بیان کرد.

اختلاف ساعت ایران با سایر کشورهای جهان
اختلاف ساعت برای بسیاری از افراد به‌دلیل شرایط کاری یا رفتن به مسافرت موضوعی مهم محسوب می‌شود؛ زیرا باید بدانند که چه زمانی از شبانه روز به مقصد می‌رسند تا بتوانند برای کارهای خود برنامه‌ریزی کنند. ما در ادامه به بررسی اختلاف ساعت ایران با مهم‌ترین شهرهای جهان می‌پردازیم.

اختلاف ساعت ایران و آمریکا
آمریکا و کانادا از لحاظ زمان نسبت به ایران عقب‌تر هستند. به‌دلیل وسعت زیاد این کشورها بین برخی از شهرهای آن‌ها نیز اختلاف زمانی وجود دارد و برخی شهرها نسبت به بعضی دیگر ساعتی متفاوت دارند. در ادامه می‌توانید لیستی از اختلاف ساعت تهران و برخی از مهم‌ترین شهرهای آمریکا را مشاهده کنید.
زمان شهرهای نیویورک، واشنگتن دی سی، فیلادفیا و میامی نسبت به تهران هشت ساعت و ۳۰ دقیقه عقب‌تر است. اختلاف ساعت تهران با لس آنجلس و سیاتل را ۱۱ ساعت و ۳۰ دقیقه گزارش کرده‌اند. همچنین ساعت شیکاگو در مقایسه با ایران ۹ ساعت و ۳۰ دقیقه عقب‌تر است. ناگفته نماند که این اختلاف زمانی را برای نیمه دوم سال محاسبه کرده‌اند.

اختلاف ساعت ایران و ترکیه
اگر تجربه سفر به ترکیه را داشته باشید، حتما می‌دانید که این کشور با ایران حدود یک ساعت و ۳۰ دقیقه اختلاف ساعت دارد. در برخی از روز‌های سال این اختلاف به ۳۰ دقیقه و در بعضی از روز‌ها به دو ساعت و نیم می‌رسد. کاهش یا افزایش این زمان به‌دلیل ساعت فصلی در هر دو کشور است. اگر بخواهیم قانونی کلی برای اختلاف ساعت ایران با ترکیه بیان کنیم، می‌توانیم بگوییم در فروردین ماه که ساعت رسمی کشور یک ساعت جلوتر می‌رود، اختلاف ساعت تهران با استانبول دو ساعت و ۳۰ دقیقه خواهد شد.
البته هشت روز بعد ساعت رسمی ترکیه را نیز یک ساعت جلو می‌کشند و این اختلاف به یک ساعت و نیم‌ می‌رسد! ۳۰ شهریور که ساعت ایران به حالت اولیه باز می‌گردد، اختلاف ساعت ترکیه و ایران ۳۰ دقیقه خواهد شد. این اختلاف زمان تا سه آبان ادامه دارد و دوباره اختلاف زمانی این دو کشور همان یک ساعت و نیم می‌شود.

اختلاف ساعت ایران با اروپا

قاره اروپا نیز مانند آمریکا مساحت زیادی دارد و به همین دلیل کشور و شهرهای داخل این قاره اختلاف ساعت دارند. در ادامه اختلاف ساعت ایران با برخی از شهرها و کشورهای اروپایی را بررسی خواهیم کرد.
در نیمه اول سال یعنی از شش فروردین تا هفت آبان اختلاف ساعت ایران با سوئد به سه ساعت و ۳۰ دقیقه خواهد رسید. در نیمه دوم سال این اختلاف یک ساعت کمتر شده و به دو ساعت ۳۰ دقیقه می‌رسد. ناگفته نماند که ساعت ایران از سوئد جلوتر است.
تهران با همه شهرهای کشور آلمان اختلاف ساعتی برابر با سوئد دارد، یعنی این دو کشور در نیمه اول سال سه ساعت و ۳۰ دقیقه و در نیمه دوم سال دو ساعت و ۳۰ دقیقه اختلاف دارند. ساعت کشور آلمان مانند سوئد از ایران عقب‌تر است.
اختلاف ساعت ایران و فرانسه، دانمارک و بلژیک: -۲:۳۰ دقیقه
اختلاف ساعت ایران و رومانی، یونان و لبنان: -۱:۳۰ دقیقه
اختلاف ساعت ایران و گرینویچ: سه ساعت و ۳۰ دقیقه

همچنین ساعت قطر از ایران نیم ساعت جلوتر است. چین با تهران چهار ساعت و ۳۰ دقیقه اختلاف زمانی دارد.
اختلاف ساعت برای مسافران مساله‌ای مهم محسوب می‌شود؛ زیرا ممکن است افراد بخواهند از کشور مقصد با ایران تماس بگیرند. اگر از ساعت دقیق کشور مبدا و مقصد اطلاع نداشته باشید، ممکن است مشکلاتی برای شما بوجود آید. گاهی عدم اطلاع از اختلاف ساعت باعث می‌شود مسافران به موقع به پرواز خود نرسند؛ این موضوع در سفرهای هوایی با چند توقف بیشتر دیده می‌شود.  به همین دلیل ما در این مطلب به بررسی اختلاف ساعت ایران با دانمارک، تورنتو و… پرداختیم. اگر اطلاعات دقیق‌تری درباره اختلاف ساعت ایران با سایر کشورهای جهان دارید، با ما به‌اشتراک بگذارید.
 

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.