stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۸ تیر , ۱۴۰۳ Thursday, 18 July , 2024
  • کد خبر : 359635
  • 07 اردیبهشت 1400 - 18:28
0

جدی بودن فرونشست زمین در گلستان و چند خبر کوتاه

جدی بودن فرونشست زمین در گلستان و چند خبر کوتاه

گنبدکاووس – – جدی بودن فرونشست زمین از بندرگز تا گالیکش، بستری شدن مامور منابع طبیعی بر اثر حمله قاچاقچی چوب، پیگیری دستگیری عاملان آدم ربایی کودک ۱۰ ساله در گنبدکاووس و صدور ۸۴ پروانه کاربرد علامت استاندارد از مهمترین اخبار کوتاه امروز سه‌شنبه استان گلستان است.

قلم | qalamna.ir :

استاندار گلستان در جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گفت: همراهی همه دستگاه‌ها در سالجاری برای سازگاری با کم آبی ضروری است و باید با کمترین خسارت از این بحران عبور کنیم.

هادی حق شناس افزود: افزایش دما و کاهش بارندگی‌ها به نوعی استان را وارد خشکسالی کرده و تمام دستگاه‌های مرتبط باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن برنامه‌های خود را برای کاهش عوارض خشکسالی به این ستاد ارائه کنند.

وی، فرونشست زمین در گلستان از بندرگز تا گالیکش را جدی دانست و از دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی استان خواست تا طرح مطالعات این حوزه و برنامه‌های پیشگیرانه و مقابله‌ای با این پدیده را آماده کنند.

استاندار گلستان همچنین اظهارداشت: تجربه برخی دستگاه‌ها در استفاده از آب‌های سطحی برای نیازهای عمومی به جای آب شرب ارزشمند است و باید طرح‌های جایگزین استفاده از آب شرب در اختیار دیگر دستگاه‌ها نیز قرار گیرد.

**

رییس اداره منابع طبیعی و آخیزداری گالیکش گفت: ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه دیروز ۶ اردیبهشت یکی از ماموران یگان حفاظت این اداره در حین بازگشت از ماموریت مورد ضرب و شتم یک قاچاقچی چوب قرار گرفته و از ناحیه سر و پهلو دچار جراحت شد. 

صفر سیجانی افزود: مامور یگان منابع طبیعی که در این درگیری به دلیل اصابت ضرباتی با پشت تبر بر سر، کتف و پهلو دچار خون ریزی داخلی شد صبح امروز برای درمان تخصصی از بیمارستان مینودشت به بیمارستان مطهری گنبدکاووس منتقل شد و فعلا تحت درمان قرار دارد.

وی گفت: فرد ضارب که صبح امروز دستگیر شده بود تا زمان بهبود وضعیت و مرخص شدن مامور یگان حفاظت این اداره از بیمارستان با قید وثیقه آزاد شد.

**

مدیرکل استاندارد گلستان از صدور ۸۴ پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده‌های واحدهای تولیدی استان در سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد ۷۹ مورد از این پروانه‌ها اجباری و پنج پروانه نیز تشویقی بوده است.

رضا دهدشتی زاده افزود: پروانه‌های صادر شده در صنایع غذایی و کشاورزی، ساختمانی و معدنی، شیمیایی و بسته بندی و سلولوزی، خودرو و نیرو محرکه، مکانیک و فلزشناسی بوده است.

**

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت که نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در روزهای هشتم تا دهم اردیبهشت با ثبت نام چهار هزار و ۱۱۳ نفر از سراسر استان برگزار می‌شود.

عادله کشمیری افزود: این آزمون قرار بود ۱۳ تا ۱۵ اسفند ماه پارسال به صورت حضوری برگزار شود که به علت شیوع کرونا در سراسر کشور، به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

**

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان گفت: اول اردیبهشت امسال به دنبال اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره آدم ربایی در یکی از روستاهای گنبدکاووس، بلافاصله  ماموران انتظامی شهرستان به محل اعزام شدند.

سرهنگ علیرضا نصیری رضی افزود: با حضور ماموران پلیس در محل مشخص شد، پسر بچه‌ ۱۰ ساله که در کوچه مشغول بازی بوده توسط سرنشینان یک دستگاه پراید ربوده شده است.

وی ادامه داد: پس از یکسری اقدامات اطلاعاتی مشخص شد، متهمان با شاکی اختلافات مالی داشتند لذا برای وصول پول خود اقدام به ربودن فرزندش کردند اما شاکی این مطلب را در ابتدا به ماموران اعلام نکرده بود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان گفت: ماموران در سکوت خبری رسانه‌ها به سرنخ‌هایی از مخفیگاه متهمان رسیده بودند که متاسفانه رییس شورای روستا و مدیر یکی از کانال‌های تلگرامی گنبدکاووس در اقدامی غیرحرفه ای اقدام به رسانه‌ای کردن ماجرا به نقل از اعضای خانواده پسربچه کردند که همین مساله موجب خلل در روند تحقیقات تخصصی پلیس و مراجع قضایی شد.

سرهنگ نصیری رضی با بیان اینکه در چنین خبرهایی نباید شتابزده عمل کرد چرا که موجب اخلال در روند کار تحقیقاتی و عملیاتی پلیس و دستگاه قضایی می‌شود، گفت: تلاش برای دستگیری آدم ربایان ادامه دارد.

**

همچنین امروز سه‌شنبه به مناسبت هفته ایمنی حمل و نقل جاده‌ای به صورت نمادین به ۲۰ نفر از موتورسواران در روستاهای خاندوز و سیدآباد از توابع آزادشهر و به ۴۰ نفر از موتورسواران کلاله‌ای کلاه ایمنی رایگان اهدا شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.