او گفت که نیسان در حال بررسی بازارهایی است که رقبای چینی مانند بیوایدی هستند. این شرکت در حال پیوستن به برندهای خارجی از جمله تسلا، بیامو و فورد است که صادرات خودروهای ساخت چین خود را گسترش میدهند تا از هزینههای تولید پایینتر این کشور استفاده کنند و ظرفیت کارخانههای خود را افزایش دهند.چین بیش از یک پنجم فروش جهانی نیسان با حدود ۲.۸ میلیون دستگاه خودرو در ۱۰ ماهه سال را به خود اختصاص داده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از یک سوم کاهش داشته است.
خودروسازان ژاپنی به دلیل محبوبیت برندهای داخلی و رقابت سنگین قیمت و تغییر سریع به سمت خودروهای برقی، با چالش فروش شدیدی در چین به عنوان بزرگترین بازار خودروی جهان، مواجه شدهاند.بر اساس گزارش رویترز، نیسان اعلام کرد که یک مرکز تحقیقاتی مشترک با دانشگاه چینهوا در پکن، چین در سال آینده ایجاد خواهد کرد که بر تحقیق و توسعه خودروهای الکتریکی از جمله زیرساخت شارژ و بازیافت باتری تمرکز دارد.