در ۱۷ ژوئن، بوئینگ یادداشتی را برای مشتریان خطوط هوایی ارسال کرد و در آن به این موضوع اشاره کرد که مشکل بالقوه در تامین اکسیژن اضطراری شناسایی شده است.این شرکت افزود: در بازرسی از هواپیماهای تحویل نشده هیچ واحدی شناسایی نشد که تحت تاثیر این نقص قرار گرفته باشد.
خطوط هوایی ملزم به بررسی هر ژنراتور و تعویض تسمههای معیوب هستند. یک هواپیمای متوسط ۷۳۷ دارای ۶۱ ژنراتور اکسیژن است که هر کدام ۲ بند دارد، هرچند ممکن است تنظیمات در هر شرکت هواپیمایی متفاوت باشد.
اعلامیه روز دوشنبه بوئینگ کمتر از یک روز پس از جریمه ۲۴۳.۶ میلیون دلاری بوئینگ به دلیل رعایت نکردن شرایط توافقنامه سال ۲۰۲۱ با دولت ایالاتمتحده منتشر شد.بوئینگ پس از یک سری از سقوطهای مرگبار ۷۳۷ مکس که منجر به زمینگیر شدن کل ناوگان در سالهای ۲۰۱۹-۲۰۲۰ شد، با پرداخت بیش از ۲.۵ میلیارد دلار موافقت کرد تا از پیگرد قانونی در مورد نقص خلبان خودکار جلوگیری کند.
بیزنس گزارش کرد، بوئینگ آخرین سازنده هواپیماهای تجاری بزرگ در ایالاتمتحده است و بر اساس توافقنامه روز یکشنبه، این سازنده موافقت کرده است که حداقل ۴۵۵ میلیون دلار در طول سه سال آینده برای بهبود برنامههای ایمنی و انطباق خود سرمایهگذاری کند.