stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۳۱ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 21 July , 2024
  • کد خبر : 476736
  • 31 تیر 1403 - 18:24
0

رسانه اصولگرا: آقای علم‌الهدی نکنید، تا کی باید باعث آبروریزی شوید؟

رسانه اصولگرا: آقای علم‌الهدی نکنید، تا کی باید باعث آبروریزی شوید؟
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: کانال اصولگرای «صابرین نیوز» به انتقاد از سخنان اخیر احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در دیدار با اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس پرداخت.
این کانال در انتقاد به مواضع جدید علم‌الهدی درباره سیاست خارجی نوشت: «آقای علم‌الهدی نکنید، تا کی باید باعث سوژه‌سازی و آبروریزی شوید؟ تریبون‌های نمازجمعه را به نماز وحدت برگردانید و اخلال در روند دولت پزشکیان را شروع نکنید! علم‌الهدی در دیدار با اعضا کمیسیون امنیت ملی مجلس گفته‌اند: در قضیه برجام، بسیاری از آقایان با نرمش ذلیلانه وارد شدند و شما دیدید چه بلایایی ایجاد شد، چه سرمایه‌هایی از بین رفت، چه ذلتی برای ملت ما در دنیا پیش آمد. اصلی‌ترین نگرانی امروز ما مربوط به همین سیاست خارجی است.
آقای علم‌الهدی! هنوز دولت پزشکیان کارش را شروع نکرده، اخلال در امور دولت را شروع کردید؟ ابتدایی‌ترین اصول سیاست را نمی‌دانید که تصمیمات کلان کشور در شورای عالی امنیت ملی اتخاذ می‌شود که تمامی افراد عالی‌مقام عضو آنند! طوری حرف می‌زنید انگار رییس‌جمهور یا وزیر خارجه به تنهایی درباره آن تصمیم می‌گیرند! نمی‌دانید که رئیسای قوه قضاییه، مجلس، ستاد کل، فرمانده ارتش، فرمانده سپاه و دو عضو دیگر به انتخاب رهبری در کنار دیگر اعضا شاخص دولت اعضا آن هستند؟! و دولت امکان تصمیم مجرد در آن را ندارد؟!
رهبر معظم انقلاب فرمودند: همه بدانند که سیاست خارجی در همه جای دنیا مربوط به مجامع بالادستی است، مسئولین عالی رتبه کشور تصمیم می‌گیرند. لکن اینطور نیست که تصمیم‌گیری‌ها تابع وزارت خارجه باشد. وزارت خارجه مجری است. در کشور ما هم همینطور است!»

حمله به پزشکیان وجهه خوبی ندارد به همین دلیل ظریف را می‌زنند
روزنامه هم میهن با علی باقری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره هجمه‌ها ظریف گفتگو کرده است.
بخش‌های مهم این گفتگو را در ادامه می‌خوانید.
آقای پزشکیان از موضعی توافق‌ساز وارد انتخابات اخیر شد. در جریان مبارزات و پس از پیروزی، تمام تلاش رئیس‌جمهور منتخب پرهیز از نزاع و جنجال بود. هدف انتخاب این رویکرد نیز این بود که بشود در کشور کار کرد و به سمت رفع مشکلات رفت. برای اینکه بتوانیم به این سمت حرکت کنیم، باید به تفاهمی جمعی و فراتر از یک جناح سیاسی خاص در کشور برسیم. گمانم این است که یکی از جنبه‌های تحرکات اخیر، خنثی کردن این جهت‌گیری استراتژیک است که از انتخابات شروع شد و در دولت هم ادامه پیدا خواهد کرد و هدف این است که وجه توافق‌ساز و فراجناحی بودن پزشکیان رو مخدوش کنند. دامی پهن کرده‌اند که دولت پزشکیان را وارد تنش و منازعات سیاسی کنند.
نکته بعدی این است که پزشکیان دو هفته قبل انتخابات را برد و به‌طور طبیعی چیزی وجود ندارد که بخواهند او را بزنند. به همین دلیل از حلقه‌های جانبی شروع کردند. در حال حاضر ظریف را می‌زنند که در واقع پزشکیان را بزنند. آقای ظریف یکی از شاخص‌ترین و برجسته‌ترین نفرات کمپین انتخاباتی دکتر پزشکیان بود و نقش قابل توجهی در پیروزی رئیس‌جمهور منتخب داشت و الان هم نقش کلیدی در مشاوره به ایشان دارد. زدن پزشکیان برای جریان مقابل وجهه خوبی ندارد و به مصلحت‌شان نیست. به همین دلیل طبیعتاً آقای ظریف را گزینه خوبی برای حمله می‌بینند.
بحث زنان و اقلیت‌ها، بهانه است. اولاً که موضوع تبعیض مثبت یک اصل پذیرفته و شناخته‌شده علمی در دنیاست. این اصل براساس تجربیات جهانی ایجاد شده و در علوم اداری قرار گرفته است. همین کسانی که امروز صدایشان بلند شده، در مجلس سازوکار‌های تبعیض مثبت را تصویب نکردند؟ تمام سهمیه‌ها و امتیاز‌هایی که طبق قانون داده می‌شود، براساس تبعیض مثبت است. اینکه سهمیه‌ها و امتیاز‌های مذکور خوب یا بد هستند، بحثی جداگانه است. امتیاز‌های استخدامی در برنامه‌های ششم و هفتم، براساس تبعیض مثبت است. بر همین اساس، قانون اساسی ما به اقلیت‌هایی که جمعیت‌شان بسیار کم‌تر از آن است که بخواهند یک کرسی در مجلس داشته باشند، این حق را داده است.

بنابراین، مسئله عجیب و غریبی نیست. اما همین که اعلام شد چنین چیزی می‌خواهد در سنجه‌های گزینش رئیس‌جمهور منتخب برای انتخاب شایسته‌ترین فرد قرار بگیرد، صدا‌هایی بلند شد. این معیار هم به معنای انتخاب افراد نامناسب صرفاً براساس اقلیت بودن نیست. تلاش‌ها این است که مناسب‌ترین فرد انتخاب شود و این معیار هم شاید در امتیازات شخص مورد نظر، کمتر از ۵ درصد تاثیر داشته باشد. خوب است که دوستان کمی تحمل داشته باشند و اگر ایرادی می‌گیرند، شامل حال خودشان نباشد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.