stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۱ مرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 1 August , 2024
  • کد خبر : 477259
  • 11 مرداد 1403 - 17:53
1

نامه‌های باقری به سران نهادهای بین‌المللی درباره ترور شهید هنیه

نامه‌های باقری به سران نهادهای بین‌المللی درباره ترور شهید هنیه

سرپرست وزارت امور خارجه ایران به دبیران‌کل سازمان ملل، سازمان همکاری اسلامی و رئیس شورای امنیت نامه‌های جداگانه‌ای ارسال کرد و نوشت «جمهوری اسلامی مصمم به اتخاذ هرگونه اقدام لازم در جهت دفاع از امنیت ملی و حاکمیت خود علیه متجاوزان خواهد بود». 

قلم | qalamna.ir :

«علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه با ارسال نامه‌های جداگانه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت و همچنین دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، خواستار محکومیت اقدام تروریستی و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و همچنین برگزاری نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل و نشست اضطراری وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی شد.

در این نامه‌ها، اقدام تروریستی و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به شدیدترین وجه محکوم شده و نقض آشکار حقوق بین الملل و منشور ملل متحد و همچنین نقض حاکمیت و امنیت ملی ایران و همچنین تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه ای و بین‌المللی دانسته شده است. 

همچنین تاکید شده است که جمهوری اسلامی مصمم به اتخاذ هرگونه اقدام لازم در جهت دفاع از امنیت ملی و حاکمیت خود علیه متجاوزان خواهد بود. 

در خاتمه از اعضای سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی خواسته شده تا با پایبندی به اصول حقوق و اخلاقی در مقابل رفتارهای غیرقانونی رژیم یاغی و نژادپرست و اشغالگر صهیونیستی متحد شده و از  ادامه تجاوزات و جنایات و نسل کشی این رژیم علیه مردم فلسطین و عزه جلوگیری کنند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.