stat counter
تاریخ : جمعه, ۹ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 30 August , 2024
  • کد خبر : 478352
  • 04 شهریور 1403 - 6:26
0

کشور برای پیشرفت چاره‌ای ندارد، جز آنکه مرجعیت علم‌ودانش را به رسمیت بشناسد

کشور برای پیشرفت چاره‌ای ندارد، جز آنکه مرجعیت علم‌ودانش را به رسمیت بشناسد
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: حسین سیمایی صراف، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در مراسم تودیع و معارفه وزیر علوم که امروز در وزارت علوم برگزار شد، گفت:وظیفه میدانم از جناب آقای دکتر زلفی گل که زحمات ویژه‌ای برای آموزش عالی کشیدند، تشکر کنم. امیدواریم که بتوانیم کرامت همه را یکسان به عنوان انسان در پیشاپیش همه کار‌ها حفظ کنیم. همه ما درباره چالش‌ها وفاق داریم و راه حل‌ها را هم می‌شناسیم، اما موانعی وجود دارد که نمی‌گذارد پیش برویم.

 

وی افزود: به هرحال اگر کشور بخواهد پیشرفت کند، باید مرجعیت علمی را به رسمیت بشناسد. ابتدا باید این باور در همه ایجاد بشود که من خودم در این باور هنوز تردید دارم. یک تصوراتی وجود دارد که به مرجعیت علم تن نداده است. روی گاغد خوب مینویسم، اما در عمل…
….
سیمایی صراف ادامه داد:مرز‌های دانش مرز‌های تصنعی هست. همه یک پارچه دانش هستند و برای پیشبرد اهداف آموزش عالی نیازمندیم همه این کاروان با هم و متوازن حرکت کنند. علی رقم اینکه من کاملا معتقدم به چالش‌ها و مشکلاتی که آقای زلفی گل نام بردند، یکی از چالش‌های ما این است که بدانیم در خط مقدم با انسان سر و کار داریم بنابراین ما با ماشین سر و کار نداریم. اگر استاد، دانشجو و کارمند ما احساس کند که خودش دیده نمی‌شود حتما این حرکت کند می‎ شود.

 

وی ادامه داد: کرامت انسان و دانشگاهیان را به رسمیت بشناسیم، همه با هم بسیج شویم و حرکت کنیم. جامعه دانشگاه یک محیط علمی فرهنگی و انسانی است، ما مکانیک نیستیم همه این ابزار‌ها برای این است که انسان رشد کند، انسان محترم شمرده شود. امیدوارم دانشگاهیان این پیام را هم مثبت تلقی کنند.

وزیر علوم اضافه کرد: یک نگرانی رهبر انقلاب همیشه این است که چرا جامعه نشاط ندارد. امیدواریم خداوند یاری کند از پس موانع بر بیاییم و بتوانیم همه با تلاش و امید حرکت کنیم که خواست رهبر انقلاب هم همین است. باید دانشجویان یک اقدام و عمل از ما ببینند تا امید و نشاط در آن‌ها ایجاد شود.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.