stat counter
تاریخ : جمعه, ۹ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 30 August , 2024
  • کد خبر : 478470
  • 06 شهریور 1403 - 18:24
3

رئیس یک دانشکدهٔ در پی اظهاراتش برکنار شد

رئیس یک دانشکدهٔ در پی اظهاراتش برکنار شد
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: در پی بازتاب‌های گسترده اظهارنظر رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی درباره مهسا امینی، این دانشگاه اعلام کرد که او از سمت خود برکنار شده است.
علی انتظاری روز ۲۹ مرداد در برنامه‌ تلویزیونی «شیوه» و در مناظره با تقی آزاد ارمکی، جان‌باختن مهسا امینی در سال ۱۴۰۱ را «نفله شدن یک دختر خانم کرد سنی» خوانده بود! او همچنین گفته بود که نظام در اعتراضات پس از جان باختن خانم امینی «پدرانه» برخورد کرده و خشونت به خرج نداده است. این اظهارنظر پس از آن که ویدئوی آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، در روزهای اخیر با واکنش‌های گسترده مواجه شده بود و از جمله امجد امینی، پدر مهسا، در یک استوری اینستاگرامی نوشت: «نفله نامیدن مهسا دختر اهل سنت کرد برخاسته از ذهن یک سفله است.»
روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی روز سه‌شنبه ششم شهریور اعلام کرد که اردشیر (علی) انتظاری در پی «طرح مباحثی به دور از ادبیات ایرانی و اسلامی و استفاده از تعابیری نادرست» در برنامه تلویزیونی از سمت خود برکنار شده است. ساعتی پیش‌تر از این اعلام، برنامه «شیوه» با انتشار تصویر یادداشتی از انتظاری، بابت سخنان او عذرخواهی کرد.
در توضیحات علی انتظاری که استاد دانشگاه و جامعه‌شناس نیز معرفی شده، آمده است که «باید در انتخاب واژگان دقت بیشتری می‌کردم و به عرف محلی خود اکتفا نمی‌کردم.» در پی اظهارات این مقام دانشگاهی درباره مهسا امینی، مژگان افتخاری، مادر مهسا، نیز این سخنان را «توهین به همه ایرانیان» دانست و افزود: «این توهین نشانه‌ای از بی‌احترامی به کرامت انسانی و حقوق شهروندی می‌باشد.» افتخاری همچین خطاب به علی انتظاری نوشت: «ما انتظار داشتیم که شما بعنوان یک مقام دانشگاهی از اظهارات نادرست و توهین‌آمیز خودداری کنید ولی انگار نفرت در ذهن شما نهادینه شده.» مادر مهسا امینی تاکید کرد که «تاریخ با افتخار از مهسا ژینا یاد خواهد کرد». مهسا (ژینا) امینی، زن جوان ۲۲ ساله اهل سقز روز ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ در بازداشت گشت ارشاد در تهران به کُما رفت و سه روز بعد در بیمارستان کسری در تهران جان باخت. جان‌باختن او آغازگر موجی از اعتراضات سراسری  شد که به دلیل شعار اصلی آن، جنبش «زن زندگی آزادی» نام گرفت.
 

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.