stat counter
تاریخ : جمعه, ۹ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 30 August , 2024
  • کد خبر : 478500
  • 07 شهریور 1403 - 14:17
1

زنگنه: تا وقتی آمریکا از صهیونیست‌ها حمایت می‌کند در غزه آتش‌بس نخواهیم داشت

زنگنه:  تا وقتی آمریکا از صهیونیست‌ها حمایت می‌کند در غزه آتش‌بس نخواهیم داشت

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت، بعید می‌دانم با رویکرد و روشی که صهیونیست‌ها در حملات علیه مردم فلسطین و غزه در پیش گرفته‌اند، مذاکرات آتش‌بس به نتیجه برسد؛ چنین مذاکراتی به تنهایی بدون اعمال فشار ملموس به اسرائیل منتج به نتیجه نمی‌شود.

قلم | qalamna.ir :

 حزب‌الله لبنان ۱۱ موقعیت نظامی رژیم صهیونیستی را در عملیات روز یکشنبه هفته جاری هدف قرار داد. به گفته رسانه‌های عبری در عملیات حزب‌الله علیه یک قایق جنگی ارتش، یک سرباز صهیونیست به هلاکت رسیده و چند تن دیگر نیز زخمی شدند. «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان عملیات «روز اربعین» را پاسخ به ترور فرمانده «فواد شکر» عنوان کرد و گفت که هدف این عملیات پایگاه‌های مهم نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بوده است.

عملیات حزب‌الله لبنان در پاسخ به ترور شهید فؤاد شکر و شهادت تعدادی از شهروندان لبنانی در ضاحیه جنوبی بیروت انجام گرفت. 

نصرالله گفت که ترور فواد شکر با مشارکت اطلاعات نظامی و نیروی هوایی اسرائیل انجام شد و به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم که پاسخ علیه یک هدف نظامی و مرتبط با ترور این فرمانده باشد.

نصرالله تاکید کرد: هر چیزی که می‌خواستیم طبق عملیات برنامه‌ریزی شده انجام دهیم، اتفاق افتاده است و چندی پیش تمام دره‌ها را از موشک‌های دقیق و بالستیک پاکسازی کردیم و آنچه امروز دشمن بمباران کرد دره‌های خالی است؛ هیچ انبار موشک بالستیک در آن‌ها وجود نداشت و ادعاهای دشمن مبنی بر هدف قرار دادن موشک‌های بالستیک که برای هدف قرار دادن تل‌آویو آماده شده بودند، دروغ است. 

زنگنه:  تا وقتی آمریکا از صهیونیست‌ها حمایت می‌کند در غزه آتش‌بس نخواهیم داشت
عملیات اربعین

هم‌زمان مذاکرات آتش بس در نوار غزه روز یکشنبه هفته جاری در قاهره با حضور هیأت‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام شد.

«عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز یکشنبه شب در اظهاراتی گفت که حماس خواستار ملزم کردن رژیم صهیونیستی به توافقات انجام گرفته در دوم جولای (۱۲ تیر) است که در سخنرانی جو بایدن و قطعنامه شورای امنیت مطرح شد.

وی همچنین تصریح کرد: هیئت حماس بر موضع خود مبنی بر اینکه هر توافقی باید شامل آتش‌بس پایدار، خروج کامل از نوار غزه، آزادی بازگشت آوارگان فلسطینی، امدادرسانی و بازسازی و معامله جدی برای مبادله اسرا باشد، تاکید کرد.

مذاکرات فرسایشی شیوه صهیونیست‌ها برای جلوگیری از احقاق حق فلسطینان است

«صباح زنگنه» درگفت‌وگو با ایسنا درباره مذاکرات آتش بس میان حماس و رژیم صهیونیستی با میانجی‌گری آمریکا، قطر و مصر که در آخرین دور به نظر با گشایش‌هایی همراه بوده است اظهار کرد: تا زمانی که نتانیاهو و دولت افراطی‌اش به کمک‌های آمریکا امید داشته باشد این مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد و مذاکرات فرسایشی ادامه خواهد یافت.

وی گفت که نتانیاهو با این روش دهه‌هاست که صلح در این منطقه را به تاخیر انداخته است؛ این روش و شیوه صهیونیست‌ها برای جلوگیری از احقاق حق فلسطینان است.

این کارشناس مسائل منطقه و بین‌الملل با تاکید بر اینکه فشارها در سطح منطقه، فشارهای بین‌المللی، فشار عملیات حزب‌الله و وعده ایران برای اینکه انتقام «اسماعیل هنیه» را خواهد گرفت و از سویی مقاومت مردم غزه، باعث شده تا مقامات صهیونیستی گام‌هایی هر چند کوتاه و سست به سمت آتش بس بردارند. اگر این فشارها عملیاتی شود و امید رژیم صهیونیستی نیز از کمک‌های آمریکا ناامید شود، ممکن است نتیجه بگیرند.

زنگنه با اشاره به فشارهای بین‌المللی به ویژه از سوی دادگاه بین‌المللی کیفری برای صدور حکم جلب مقامات صهیونیستی به خاطر نسل‌کشی در غزه اظهار کرد: دادگاه بین‌المللی از قضات این دادگاه خواسته است که حکم دستگیری و بازداشت نتانیاهو و مقامات رژیم صهیونیستی را صادر کند، اگر این اتفاق بیفتد فشار جدی‌تر و ملموس‌تری وارد می‌شود. از طرفی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز به روز نزدیک‌تر می شویم، اینکه کدام کاندیدا احتمال برنده شدنش بیشتر است در سرنوشت مذاکرات آتش‌بس و غزه موثر است. اگر احتمال روی کار آمدن دموکرات‌ها زیاد شود ممکن است که صهیونیست‌ها تجدیدنظر کنند و از حالت لجاجت درباره آتش‌بس دست بردارند. 
 

مقاومت مردم فلسطین در سرنوشت مذاکرات و آینده این منطقه اثربخش است

این کارشناس مسائل منطقه گفت: متاسفانه کشورهای عربی و اسلامی چندان تحرک جدی در این رابطه از خودشان نشان نمی‌دهند و در این گفت‌وگوها و مذاکرات، رژیم صهیونیستی جدیت فشارها را حس نمی‌کند و عملیات پاکسازی نژادی را متوقف نخواهد کرد.

زنگنه با تاکید بر مقاومت فلسطینیان در تعیین سرنوشت غزه و مذاکرات صلح اظهار کرد: مقاومت مردم این منطقه بسیار اثربخش در سرنوشت مذاکرات و آینده این منطقه است، شاید مهم‌ترین مساله مقاومت مردم در این منطقه باشد. آنها دیگر به وعده‌های کشورها و ادعاهای رژیم صهیویستی گوش نمی‌کنند چرا که طی ده‌ها سال از این وعده‌ها و قول‌ها زیاد دیدند و شنیدند که نتیجه نداده است از این رو مقاومت باید به راه خود ادامه دهد چون هیچ جایگزین جدی برای آن نیست. 

وی درباره عملیات اربعین در پاسخ به ترور شهید فواد شکر گفت: سیدحسن نصرالله در سخنانی که بعد از این عملیات داشتند، قول دادند که شرایط جدید را می‌سنجند که آیا صهیونیست‌ها عبرت گرفته‌اند یا خیر. آیا اسرائیلی‌ها از اقداماتشان پشیمان شده‌اند یا نه، اگر این اتفاق افتاده باشد انتقام شهید فواد شکر گرفته شده است در غیر این صورت رویه‌ای دیگر جایگزین می‌شود و حزب‌الله به تداوم عملیات رای می‌دهد و طبعا وضعیت تنش میان حزب‌الله و اسرائیل ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.