stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۹ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 9 September , 2024
  • کد خبر : 479002
  • 19 شهریور 1403 - 2:18
0

دولتمردان به حاشیه‌سازها اهمیت ندهند

دولتمردان به حاشیه‌سازها اهمیت ندهند
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: یک عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: رئیس‌جمهور و دولت‌مردان نباید به حاشیه‌سازها اهمیت دهند بلکه با تاسیس اتاق فکر تخصصی باید به فکر جلب رضایت آحاد مردم، تحقق عدالت و استفاده از همه ظرفیت‌های داخلی باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با گفت: وقتی دوغ و دوشاب یکی شد یا یاس غلبه می‌کند یا ناامیدی حاکم می‌شود یا بی‌تفاوتی گسترش می‌یابد. اگر می‌خواهیم حاشیه‌سازها به حاشیه‌ها رانده شوند، باید در رشته‌ها و حوزه‌های مختلف اتاق‌های فکر ایجاد شود تا افراد مشغول شوند، وقتی افراد مشغول شدند خودبه‌خود نه حاشیه‌سازی می‌کنند و نه به حاشیه‌ها بها می‌دهند.
وی افزود: متاسفانه به جای سیاست‌ورزی بسیار سیاست‌زده شده‌ایم؛ یعنی به جای سیاست‌ورزی گرفتار حاشیه‌ها و غفلت از پایه‌ها و اصول شده‌ایم در حالی که باید برویم و سیاست‌ورز شویم.
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: باید قبول کنیم هر کس به هر دلیلی با انتخاب مردم از مسند قدرت کنار رفت و جریان‌ها و افراد دیگری جایگزین شدند، به خواسته مردم تن دهیم نه اینکه به مسائل حاشیه‌ای بپردازیم. نباید فراموش کنیم که کمتر از نیمی از مردم کشورمان در انتخابات شرکت نکردند. نخبگان و دلسوزان نظام باید این مسئله را در کانون توجه خود و طیف‌های سیاسی همسوی خود نگه دارند. حضور کمتر از نیمی از مردم در انتخابات ریاست جمهوری شایسته جمهوری اسلامی نبود.
اکرمی خطاب به دولتمردان یادآور شد: توجه به این سوال بسیار اهمیت دارد که هدف از جمهوری اسلامی چه بود؟ رئیس‌جمهور و دولت‌مردان نباید به حاشیه‌سازها اهمیت دهند بلکه باید به فکر جلب رضایت آحاد مردم، تحقق عدالت و استفاده از همه ظرفیت‌های داخلی باشند.
وی در ادامه گفت: اینکه وزیر تعاون گزارش داد به جای سهم ۲۵ درصدی، بخش تعاون حداکثر پنج درصد در اقتصاد سهم دارد، ضایعه است. چرا حاضر نیستیم به صورت تعاونی با یکدیگر کار کنیم. به درستی می‌توان تولید، صادرات، واردات و توزیع را به بخش تعاون و شرکت‌های تعاونی سپرد اما شرکت‌های دولتی اجازه نمی‌دهند شرکت‌های تعاونی و خصوصی سهم بیشتری از اقتصاد دولتی را که اکنون بیش از ۸۰ درصد است، از آن خود کنند.
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در پیشنهادی خواستار راه‌اندازی اتاق فکری بزرگ با زیرمجموعه‌های متعدد توسط نخبگان و فرهیختگان در رشته‌های مختلف در حوزه‌های تولید، صادرات، واردات، توزیع، برخورد با قاچاق  گمرکات شد. همچنین مشورت دادن به دستگاه‌های اجرایی برای خروج از وضعیت نامطلوب اقتصادی نیز مورد تاکید قرار گرفت.
اکرمی ادامه داد: این اتاق فکر تجربیات شکست خورده و موفقِ  ۴۶ سال گذشته انقلاب را باید استخراج کند و با آسیب‌شناسی‌های کارشناسی و مبتنی بر واقعیات زندگی مردم، راه‌کارهای مناسب برای برون‌رفت از ابرچالشها ارائه دهد آن هم با اتکا به توانمندی‌ها، استعداد و توانایی‌های داخلی خودمان. باید با فکر و تولید داخلی کشور را توانمند کنیم. نباید کاری کنیم که متخصصان رشته‌های مختلف به دلیل بی‌توجهی مسوولان و فقدان امید و اشتغال در به در سایر کشورها شوند و کشور را از  وجود ارزشمند و توانمند خود محروم کنند. اگر به مسائل بنیادی بپردازیم مسائل حاشیه‌ای خود به خود تحت الشعاع قرار می‌گیرد و خوداتکا و خودکفا می‌شویم.
وی تفاوت گزارشگران فساد و حاشیه‌سازها را این طور توضیح داد: سیاست‌زدگی خط تمایز بین این دو واژه است. اتفاقی که در کشور افتاد این است که مردم نسبت به مسائل داخلی بی‌حس شده‌ و شاید دیگر برای‌شان سرنوشت کشور اهمیتی ندارد؛ بنابراین اتاق فکر پیشنهادی ابتدا باید متکی بر همیت، هویت، حمایت، هدایت و نظارت به دلایل این بی‌انگیزگی‌ها و بی‌تفاوتی‌ها بپردازند و بعد راه‌حل‌های اصولی خود برای اصلاح روندهای نامطلوب را ارائه دهند.
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: این اتاق فکر باید بازوی مشورتی نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها، استانداران، فرمانداران، ائمه جماعات و همه دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی باشد؛ چرا که استقلال و آزادی نیازمند خوب فکر کردن و درست تصمیم‌گیری کردن است. جمهوری اسلامی نیازمند فکر و تصمیم درست است.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.