stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۸ مهر , ۱۴۰۳ Wednesday, 9 October , 2024
  • کد خبر : 480414
  • 18 مهر 1403 - 17:53
1

دوراهی مرگ برای نتانیاهو

دوراهی مرگ برای نتانیاهو

کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: حزب‌الله لبنان توانسته از شوک روانی ناشی از ترور رهبران خود توسط رژیم صهیونیستی عبور کند و اکنون با قدرت در عرصه نبرد با رژیم صهیونیستی حضور دارد.

قلم | qalamna.ir :

شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان روز سه‌شنبه در  سخنانی که به صورت زنده از شبکه‌های مختلف خبری پخش شد، تاکید کرد هرچه جنگی که رژیم صهیونیستی به راه انداخته طولانی‌تر شود بحران اسرائیل هم افزایش می‌یابد و مقاومت در میدان پایدار و ثابت‌قدم است و پیروزی از آن حزب‌الله است.

معاون دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد: سید حسن نصرالله میراثی مستحکم از مقاومت را که در جبهه‌ای گسترده امتداد می‌یابد، به جا گذاشت.

وی تأکید کرد:‌ طوفان الاقصی حادثه‌ای غیرعادی و استثنایی و آغاز تغییر چهره خاورمیانه است. این رویارویی عظیم و مبارک و مسیر درستی برای تغییر است.

دو راهی مرگ برای نتانیاهو
عملیات طوفان الاقصی

 نعیم قاسم  گفت: جنگ دشمن صهیونیستی علیه ما به اراده و عزم ما برای رویارویی با دشمن لطمه نخواهد زد. شهرک‌های شمال اراضی اشغالی در تیررس موشک‌های ما هستند. امکانات ما در وضعیت خوبی هستند و اظهارات دشمن درباره آسیب رساندن به امکانات ما کذب است. عملیات ما و درد دشمن به خاطر این حملات افزایش یافته است. نتانیاهو می‌گوید شهرک نشینان شمال را به منازل‌شان بازمی‌گردانیم اما ما به او می‌گوییم که چند برابر آن‌ها را مجبور به فرار از شمال می‌کنیم.

نعیم قاسم در بخش دیگری از سخنانش گفت: انتخاب دبیرکل جدید براساس سازوکارهای سازمانی انجام می‌شود و آن را در زمان خود اعلام خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: تمام فرماندهانی که شهید می‌شوند کسانی هستند که جای آن‌ها را بگیرند. در حزب‌الله جای خالی وجود ندارد و این حزب با آمادگی و نظم کامل فعالیت می‌کند.

با از دست دادن رهبران خود در پیشبرد اهدافش دچار خلل نمی‌شود

«احمد دستمالچیان» دیپلمات پیشین  جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با تحولات اخیر در منطقه و وضعیت حزب‌الله لبنان بعد از ترور سید حسن نصرالله و همچنین اظهارات اخیر نعیم قاسم یکی از رهبران ارشد حزب‌الله لبنان تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری اشاره کردند و با شناخت کلی که از حزب‌الله لبنان وجود دارد حزب‌الله یک جریان فکری، عقیدتی، مردمی و عملیاتی است، بنابراین چنین جریانی با از دست دادن رهبران خود در پیشبرد اهدافش دچار خلل نمی‌شود و با توجه به کادرسازی که انجام داده افراد جایگزین رهبران قبلی می‌شوند.

حمایت از حزب‌الله بیشتر از قبل افزایش پیدا کرده است

وی با بیان اینکه حزب‌الله در چند روز اخیر طوفانی‌تر از قبل به مواضع دشمن صهیونیستی حمله کرده است، تاکید کرد: حزب الله ریشه مردمی در سطح سیاسی و اجتماعی لبنان دارد و ما می‌بینیم که حمایت از حزب‌الله در چند وقت اخیر نیز بیشتر از قبل افزایش پیدا کرده است.

این دیپلمات پیشین جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه حزب‌الله لبنان در چند روز اخیر ۱۰۰ موشک به حیفا پرتاب کرده و این عملیات‌ها منجر به کشته شدن تعدادی از افسران رژیم صهیونیستی شده است، تاکید کرد: بنابراین می‌بینیم که حزب‌الله لبنان از شوک روانی ترور رهبرانش توسط رژیم صهیونیستی خارج شده، تغییری در مسیر مبارزاتی اش ایجاد نشده و با قدرت در عرصه نبرد حضور دارد.

دو راهی مرگ برای نتانیاهو
حمله حزب‌الله به حیفا

گسترش تنش در منطقه راه را برای نتانیاهو سخت‌تر می‌کند

وی همچنین با بیان اینکه نتانیاهو سعی دارد که هر چه بیشتر تنش را در منطقه غرب آسیا بالا ببرد، خاطرنشان کرد: او در یک دوراهی مرگ قرار گرفته است و قطعا گسترش تنش در منطقه راه را برای بازگشت او سخت‌تر می کند و در همین چارچوب است که آمریکایی‌ها تاکید دارند که بحران در منطقه عمیق‌تر نشود و بی‌ثباتی بیشتری در منطقه به وجود نیاید.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.