stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳ Wednesday, 16 October , 2024
  • کد خبر : 480673
  • 25 مهر 1403 - 14:17
0

دانه درشت‌ها علیه اجرای قانون تبلیغ می‌کنند

دانه درشت‌ها علیه اجرای قانون تبلیغ می‌کنند
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: دانه‌درشت‌ها، دولت را متهم به دخالت در حساب‌های مردم می‌کنند؛ اما اینگونه نیست و هدف آنهایی هستند که فرار مالیاتی دارند و دولت با حساب مردم کاری ندارد.

بازار، «عبدالناصر همتی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره حاشیه‌های پیش آمده در خصوص اجرای مواد ۱۶۹ و ۱۶۹ مکرر قانون مالیات های مستقیم افزود: اتصال سازمان امور مالیاتی به حساب ها هیچ اشکالی ندارد، اما دانه درشت ها حرف بدی زده بودند و گفته بودند که دولت می خواهد دست به حساب مردم ببرد.

وی افزود: اصلا چنین چیزی نیست و دولت با حساب مردم کاری ندارد، سازمان امور مالیاتی به موجب قانون در برنامه هفتم پیشرفت موظف است اطلاعات مربوط به بانک ها، شهرداری ها و غیره را به صورت برخط داشته باشد و این اقدام برای جلوگیری از فرار مالیاتی است، نه دخالت در امور مردم.
همتی اضافه‌کرد: به نظر می رسد آنهایی که قصد فرار مالیاتی دارند و دانه درشت‌ها، علیه اجرای این قانون تبلیغات می کنند.

وی در واکنش به این پرسش که آیا اجرای این قانون تاثیری در دهک بندی های جامعه خواهد داشت، گفت: این مساله به‌طور قطع در دهک بندی جامعه تاثیری ندارد و بار دیگر تاکید می کنم که هدف آنهایی هستند که فرار مالیاتی دارند و این اقدام ربطی به مردم ندارد.

سود بانکی باید کاهش یابد
وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص سیاست های این وزارتخانه برای کاهش نرخ سود بانکی نیز گفت: سود بانکی باید کاهش پیدا کند و نگاه فعلی قابل تحمل نیست و نظر وزارت اقتصاد و بانک مرکزی این است که به تدریج نرخ سود بانکی را پایین بیاوریم.به گفته وی، اگر در بلند مدت سود بانکی بالا باشد، به‌طور قطع در تورم تاثیر خواهد گذاشت و تلاش وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی پایین آوردن نرخ سود بانکی است.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.