stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
  • کد خبر : 103933
  • 24 فروردین 1399 - 2:21
2

آکسفام: کرونا ضربه‌ای مهلک برای یمن است

آکسفام: کرونا ضربه‌ای مهلک برای یمن است

سازمان بین المللی امداد رسانی “آکسفام” اعلام کرد، ثبت اولین مورد ابتلا به کرونا ویروس در یمن، ضربه‌ مهلکی برای این کشور است که از نبود امکانات بهداشتی کافی رنج می‌برد.

قلم | qalamna.ir :

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، سازمان امداد رسانی آکسفام عصر روز جمعه در بیانیه‌ منتشر شده توسط محسن صدیقی، مدیر دفتر این نهاد بین‌المللی در یمن درباره این موضوع هشدار داد.
در این بیانیه آمده است: اعلام اولین مورد قطعی ابتلا به کرونا در یمن، ضربه‌ای نابود کننده برای کشوری تلقی می‌شود که پس از پنج سال درگیری‌های ویران‌کننده، از ضعف امکانات بهداشتی رنج می برد؛ امری که شانس مهار این بیماری را کاهش می‌دهد.
در این بیانیه اشاره شده است که بیش از ۱۷ میلیون تن در یمن قادر به دستیابی به آب پاکیزه نیستند و برای میلیون‌ها یمنی که در اردوگاه‌های پناهجویان و اماکن پر ازدحام زندگی می‌کنند، انزوای اجتماعی و شستن مکرر دست‌ها امری بسیار دشوار است.
طبق این بیانیه، تنها نیمی از مراکز درمانی یمن با ظرفیت کامل فعالیت می‌کنند و کمبود قابل توجهی در زمینه دارو، تجهیزات و پرسنل پزشکی وجود دارد. احتمال شیوع گسترده ویروس همزمان با کاهش کمک‌ها به بخش‌هایی از کشور، ‌فاجعه‌ای برای میلیون‌ها انسانی است که هم‌اکنون در لبه پرتگاه زندگی می‌کنند.
در پایان این بیانیه تاکید شده است:  همه طرف‌ها باید در اسرع وقت با آتش بس موافقت کنند تا دسترسی کامل و ایمن به کمک‌های بشردوستانه فراهم شود.
آکسفام، اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های خیریه است که از زمان تأسیس آن در سال ۱۹۴۲ بر کاهش فقر در سطح جهان متمرکز شده است.
بنا براین گزارش، یمن روز جمعه از ثبت اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا، در شهر الشحر واقع در استان حضر موت، شرق کشور خبر داد.
ائتلاف عربی تحت سرکردگی عربستان سعودی روز چهارشنبه از آتش بس یکطرفه “قابل تمدید”، به مدت دو هفته جهت مقابله با خطرات کورونا خبر داد و دولت مستعفی موافقت خود را با آن اعلام کرد.
این در حالی است که محمد عبد السلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن در اظهارات تلویزیونی گفت، آتش بس یک “مانور سیاسی و رسانه‌ای” با هدف تخریب دیدگاهی است که انصارالله درباره راهکار به سازمان ملل ارائه داده‌ است.
انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.