stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 6 October , 2024
  • کد خبر : 103939
  • 24 فروردین 1399 - 2:26
3

شیوع کرونا و جنگ لفظی تایوان و سازمان جهانی بهداشت

شیوع کرونا و جنگ لفظی تایوان و سازمان جهانی بهداشت

تایوان امروز (شنبه) سازمان جهانی بهداشت را به بازی با کلمات در نزاع بر سر ارائه اطلاعاتی درباره انتقال فرد به فرد کروناویروس متهم کرد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری رویترز، تایوان به دلیل مخالفت‌های چین عضو سازمان جهانی بهداشت نیست.

تایوان تاکید دارد که چنین رویکردی این جزیره خودگردان را از دریافت به‌هنگام اطلاعات برای مقابله با کروناویروس محروم کرده و سازمان جهانی بهداشت را به نادیده گرفتن تماس‌های تایوان در اوایل شیوع این بیماری متهم کرده است.

تایوان ماه گذشته میلادی اعلام کرد، در جواب ایمیلی که ۳۱ دسامبر به سازمان جهانی بهداشت ارسال کرده است و طی آن درباره شیوع کرونا در ووهان خواستار اطلاعاتی شده، پاسخی دریافت نکرده است.

تایوان تاکید دارد که در این ایمیل همچنین درباره احتمال انتقال فرد به فرد این ویروس سوال کرده اما سازمان جهانی بهداشت مدعی است که در ایمیل دریافتی از تایوان اشاره‌ای به این پرسش نشده است.

وزیر بهداشت تایوان امروز با استناد به متن پیامی که ۳۱ دسامبر به سازمان جهانی بهداشت فرستاده، اظهار کرد که در این نامه از عبارت “درمان در قرنطینه” استفاده شده و گفت، هر متخصص پزشکی‌ای می‌داند که چه شرایطی مستلزم قرنطینه است و سازمان جهانی بهداشت را به بازی با کلمات متهم کرد.

این سازمان اما در بیانیه‌ای که برای خبرگزاری رویترز فرستاده است، اظهار کرد: ما از آنان درباره طریقه ارسال این نامه پرسیدیم زیرا تنها از ایمیلی آگاه بودیم که در آن اشاره‌ای به انتقال فرد به فرد نشده بود اما آنان پاسخی ندادند.

چین انتقال فرد به فرد کروناویروس را در ۲۰ ژانویه تایید کرد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.