stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 104773
  • 24 فروردین 1399 - 22:46
0
مدیرکل آموزش و پرورش استان اعلام کرد:

پوشش حداکثری دانش آموزان استان همدان در آموزش های غیرحضوری

پوشش حداکثری دانش آموزان استان همدان در آموزش های غیرحضوری
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اعلام کرد: در آموزش های غیرحضوری و مجازی، حداکثر دانش آموزان استان پوشش داده شده اند.
قلم | qalamna.ir :

محمد پورداود در گفت و گو با خبرنگار قلم، همکاران ما در صف و ستاد تمام ظرفیت ها و امکانات را به کار گرفته اند تا تعطیلی مدارس باعث وقفه تحصیلی دانش آموزان نشود؛ بیان کرد: با تلاش های به عمل آمده، در آموزش های غیرحضوری و مجازی، حداکثر دانش آموزان استان پوشش داده شده اند.

وی با اشاره به این که نقش معلمان عزیز در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و…بر کسی پوشیده نیست، افزود: این عزیزان در حوادث طبیعی نظیر سیل، زلزله وغیره نیز در جهت کمک به هموطنان و رفع مشکلات پیشگام بوده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان این که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) معلمان را زمینه ساز تمدن نوین اسلامی معرفی فرموده اند که این امر نشان از جایگاه ارزشمند و میزان تاثیرگذاری آن ها دارد، یاداور شد: در شرایط فعلی همکاران فرهنگی ما با تمام وجود به صحنه آمده اند تا تعطیلی مدارس باعث وقفه تحصیلی دانش آموزان نشود.

این مسئول با اشاره به قدردانی رییس جمهور محترم از تلاش های معلمان در تحقق شعار “تعطیلی مدرسه، تعطیلی آموزش نیست”، تصریح کرد: اهتمام ویژه و تدبیر قابل تحسین مقام عالی وزارت در این زمینه و تلاش ها و اقدامات قابل تقدیر فعالان دستگاه تعلیم و تربیت کشور که حتی در روزهای تعطیل نیز مشغول کار بودند، باعث شد تا روند آموزش و پرورش همچنان جریان داشته باشد.

پورداود ادامه داد: همکاران ما در استان، شهرستان ها، نواحی و مناطق نیز از همان روزهای نخست تاکنون تلاش های مستمری جهت ارتقای کیفی و کمی آموزش های مجازی داشته اند و طرح ها و برنامه های مختلفی به اجرا درآمده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در ادامه گفت و گو خاطرنشان کرد: امروز با افتخار باید گفت که با همت و تلاش مثال زدنی معلمان استان، آموزش و پرورش جریان دارد و در نقاط مختلف از جمله مناطق دوردست، روستاها و حتی مناطق عشایری، محتواهای آموزشی و پرورشی  به شیوه های مختلف ارائه می شود.

پورداود در پاسخ به این که وضعیت آموزشی این روزها برای دانش آموزان مناطق روستایی، محروم و کمتر توسعه یافته چگونه است؟ گفت: برای این مناطق که دسترسی به اینترنت ندارند، محتواهای آموزشی و پرورشی در قالب لوح فشرده ارسال می شود و حتی با تماس های تلفنی سعی در رفع مشکلات دانش آموزان دارند، از سویی برنامه هایی چون جهادگران آموزش و تولید محتواهای صوتی نیز در همین راستا اجرا شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به هماهنگی گروه های آموزشی استان برای تولید محتوای آموزشی، گفت: درحال حاضر محتواهای آموزشی تولید شده توسط معلمان استان از شبکه های سراسری آموزش و چهار سیما و همین طور شبکه استانی همدان پخش می شود.

پورداود افزود: علاوه بر این ها همکاران ما در فضای مجازی با بهره گیری از تمام امکانات توانسته اند آموزش دانش آموزان در منازل را به صورت غیر حضوری پیگیری و دنبال کنند.

وی با بیان این که با راه اندازی شبکه شاد نیز این مهم در فضایی مناسب تر دنبال خواهد شد تا روند تحصیل و آموزش فرزندان این مرز و بوم با قوت ادامه یابد، اظهار نظرهای خام و نسنجیده و ارائه آمارهای کاملا اشتباه توسط برخی ها را زیر سوال بردن تلاش های فرهنگیان عزیز خواند.

این مسئول مرجع اصلی و تخصصی اعلام آمار و گزارش پیرامون فعالیت آموزشی به ویژه اقدامات صورت گرفته برای آموزش های غیرحضوری و مجازی را دستگاه تعلیم و تربیت استان همدان اعلام و کرد و گفت: اظهارنظرهای شخصی در این زمینه مبنای علمی ندارد و به دور از واقعیت است.

پورداود تصریح کرد: آموزش و پرورش استان با تلاش ها و زحمات شبانه روزی همکاران فرهنگی توانسته است در بحث آموزش های مجازی بدرخشد و پویش “آموزش جریان دارد” را به معنای واقعی محقق سازد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.