stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 12 May , 2024
  • کد خبر : 105814
  • 25 فروردین 1399 - 23:45
0
رئیس اداره حقوقی منابع طبیعی استان همدان اعلام کرد:

تشکیل ۶۶۵ پرونده برای متخلفین عرصه‌های منابع طبیعی همدان

تشکیل ۶۶۵ پرونده برای متخلفین عرصه‌های منابع طبیعی همدان
رئیس اداره حقوقی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اعلام کرد: سال گذشته ۶۶۵ پرونده برای متخلفین عرصه‌های منابع طبیعی استان همدان تشکیل شد.
قلم | qalamna.ir :

قلم و به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان؛ علیرضا قاسمی مجاهد عنوان کرد:سال گذشته ۶۶۵ پرونده برای متخلفین عرصه‌های منابع طبیعی در استان همدان تشکیل شده و با پیگیری‌های به عمل آمده ۷۴۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی این استان از دست متصرفان و متجاوزان رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد.

این مسئول با بیان این که سال گذشته برای یک هزار و ۳۲۲ پرونده دست اندازی به منابع ملی رأی صادر شد که ۷۵۴ مورد آن اجرایی و مختومه شده و مابقی در دست اجرا است، ادامه داد: بیشترین میزان احکام صادره، حبس و جریمه نقدی است اما در مواردی هم احکام جایگزین حبس نظیر کاشت نهال برای متخلفان توسط قاضی‌های فعال در محاکم قضائی اسدآباد و تویسرکان صادر شد است.

رئیس اداره حقوقی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان عنوان کرد: بیشترین میزان پرونده‌های تخلف مربوط به شهرستان کبودرآهنگ و سپس همدان است و علت فراوانی پرونده در کبودرآهنگ وسعت زیاد اراضی زیر پوشش منابع طبیعی در این شهرستان و فعال بودن یگان حفاظت منابع طبیعی این مجموعه است.

قاسمی مجاهد با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۲۱۳ پرونده در محکم قضائی این استان در جریان رسیدگی است، خاطرنشان کرد: پرونده‌های دست اندازی به منابع طبیعی از یک هکتار تا ۱۰۰ هکتار را شامل می‌شود و برخی از این پرونده متعلق به معادن بوده که با دستور قضائی خلع ید صورت می‌گیرد.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.