«تابناک باتو» آدری هپبورن کسی است که بنیاد فیلم آمریکا او را سومین ستاره بزرگ در بین بازیگران زن همه دوران معرفی کرده است. از فعالیتهای بشردوستانه تا لباسهای زیبا و خاص ژیوانشی آدری زیبا، آخرین معصوم سینما، الگو و منبع الهام بسیاری از زنان دنیاست.
آدری چهره معصوم و کودکانهای داشت و میکاپآرتیست مشهور و بااستعداد او، البرتو د روسی، بهخوبی میدانست که با این زیبایی افسانهای چه کند. او معصومیت این چهره را با میکاپ و مدل موی خاص و همیشگی آدری بیشتر میکرد. با اینکه آدری تنوع بیشتری نسبت به همدورهایهای خود در میکاپش میداد، اما دو فاکتور را تقریبا در اکثر مواقع حفظ میکرد: مدل موی پیکسی کوتاه و آرایش چشمگربهای (cat eye).
ردپای ترندهای دهه ۶۰
احتمالا شبیهترین میکاپ به میکاپ آدری همان ترندهای آرایشی دهه ۶۰ هستند. نکته جالب توجه در مورد آدری این است که او ضمن پیروی از ترندها در استایل و میکاپ، همچنان استایل خاص خود را داشت. محسوسترین ترند آرایشی دهه ۶۰، خط چشم بسیار مشکی و پهن دنبالهدار است که تقریبا در تمام دوران جوانی آدری این آیتم از میکاپ او حذف نشد. علاوه بر این استفاده از مژههای مصنوعی بسیار پر و اغراقآمیز نیز بسیار رایج شده بود و حتی برای پلک پایین نیز از آنها استفاده میشد. آدری مژههایش را اغلب فر میکرد و از مژههای مصنوعی تنها در قسمت انتهای پلک استفاده میکرد تا چشمهایش کشیدهتر به نظر برسند.
مداد سفید برای داخل چشم
میکاپآرتیست آدری برای پلک پایین او نیز خط چشم مشکی باریکی میکشید و برای بزرگتر نشاندادن چشمها، داخل پلک را با مداد سفید پر میکرد. (توجه داشته باشید که بهترین حالت استفاده از مداد سفید، زمانی است که پلک پایین بهدرستی آرایش شده باشد.) این تکنیک نیز الهامگرفته از ترندهای دهه ۶۰ بود.
سایه کات کریس
آدری پلکهای کشیدهای داشت و میکاپآرتیست او با سایه کات کریس لایت این کشیدگی را برجستهتر میکرد. با اینکه در آن زمان سایهروشن و پاستلی ترند شده بود، اما میکاپآرتیست آدری ترجیح میداد سراغ رنگهای تیره و مات برود. او معمولا از قهوهای دودی برای رنگ کریس استفاده میکرد.
ابروهای متفاوت
شاید شما هم آدری را با ابروهای زیبایش بشناسید. ابروهای پهن و کوتاه با انتهایی متفاوت از فرم ابروی استاندارد! شکستن قوانین و زیر پا گذاشتن استانداردهای زیبایی هرچند که کاری با ریسک بالاست، اما اگر حرفهای و بهجا انجام شود، میتواند نتیجهای بسیار زیبا و متفاوت داشته باشد. در فرم استاندارد ابرو باید انتهای ابرو با محل رویش تاج در یک راستا باشد، در صورتی که انتهای ابروهای آدری، کمی بالاتر از محل رویش تاج قرار میگیرد. این فرم ابرو با میکاپ چشمگربهای باعث کشیدهتر و درشتتر دیدهشدن ابرو خواهد شد.
صبحانه در تیفانی
میکاپ آدری هپبورن در این فیلم پرافتخار یکی از الهامبخشترین میکاپهای آدری است. گریم او در این فیلم کمی متفاوتتر از شکل همیشه او بود. موهای روشن و ابروهای بسیار روشن و تم صورتی-هلویی در این میکاپ، همگی از تغییرات محسوس آدری بودند. رژلب صورتی مرواریدی بههمراه رژگونه غلیظ و ابروهای روشن، از ترندهای میکاپ دهه ۷۰ بودند و با توجه به این که این فیلم محصول ۱۹۶۱ است، میتوان گفت طراحی گریم این فیلم بسیار مدرن و هوشمندانه بوده است.
میکاپ آدری هپبورن در سالمندی
درست مثل همیشه که آدری میکاپی متناسب با نوع چهرهاش انتخاب میکرد، زمانی که آثار سالخوردگی روی صورت او پدیدار شد، آرایشی لایتتر و متفاوتتر را میپسندید. بزرگترین تغییر صورت او در میانسالی و سالخوردگی ابروهایش بودند؛ ابروهای روشن و باریک!
راز زیبایی آدری از زبان پسرش
لوکا، پسر آدری، در مصاحبه با Town & Country رازهای زیبایی مادرش را در چند مورد ساده بیان کرده است. او مهمترین راز زیبایی مادرش را تغذیه او میداند. نوشیدن آب فراوان، مصرف سبزیجات تازه و میوه از عادتهای او بوده است. آدری یک روز در ماه را به سمزدایی اختصاص میداده و در طول آن ۲۴ ساعت بهجز آب، سبزیجات و میوه و ماست چیزی نمیخورده است. لوکا معتقد است روحیه آدری در زندگی نیز در زیبایی مادرش بیتاثیر نبوده است. لوکا میگوید او در لحظه زندگی میکرد، هر بار که به فروشگاه میرفت از خریدهای جدیدش ذوق میکرد و هرگز نگران خودش و سلامتی خودش نبود و نگرانی اصلی او کودکان و خانوادهاش بودند.
همشهری آنلاین