stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
  • کد خبر : 110288
  • 31 فروردین 1399 - 10:21
0

انتخاب وکیل خوب

قلم | qalamna.ir :
گروه جامعه: در زندگی همه ما ممکن است روزی برسد، که مستاصل، ناراضی و آشفته شویم! فرقی نمی کند املاک و دارایی مان به خطر افتاده باشد، درگیر مسائل خانوادگی باشیم و یا پیچیدگی امور مالی و اداری اَمانمان را بریده باشد. در هر حال به نقطه ای رسیده ایم که نیاز به راهنمایی و کمک شخص دیگری داریم! یک وکیل خوب، که بتوانیم اختیار زندگیمان را دودستی تقدیمش کنیم! اینجاست که از خودمان می‌پرسیم چگونه باید یک وکیل خوب انتخاب کنیم؟ وکیل دادگستری زن را کجا پیدا کنیم؟ به سراغ وکیل دادگستری زن برویم یا مَرد؟ وکیل پایه یک بهتر است یا مشاورحقوقی؟ اصلا وکلا چه تفاوتی با هم دارند؟
اگر با طرح این سوالات دست روی دلتان گذاشتیم و مساله انتخاب وکیل هم به مشکل شخصی تان اضافه شد، نگران نباشید. مطالعه این مطلب به شما آموزش می‌دهد، که چگونه یک وکیل خوب و ماهر انتخاب کنید تا زندگیتان را به آرامش بعد از طوفان برساند!
 
انتخاب وکیل خوب چه اهمیتی دارد؟
ابتدا بیایید مروری بر تعریف کلی وکالت داشته باشیم: وکالت قراردادی است که به موجب آن یکی از طرفین، دیگری را برای انجام امری نایب و نماینده خود قرار می‌دهد. بنابراین شما می‌توانید با تنظیم یک قراردادِ دستی نیز هر شخصی را که بخواهید، به عنوان وکیل خود انتخاب کنید! اما سوال اینجاست! آیا هر شخصی با هر تحصیلات و رتبه ای می‌تواند در مراجع قضایی همراهتان باشد؟! هر وکیلی می‌تواند مشکل حقوقی یا کیفری شما را حل نماید؟ هر فردی می‌تواند از پس امور اداری شما برآید؟ مسلما خیر! بنابراین وکیل داشتن مهم نیست. وکیل خوب داشتن مهم است!
اگر می‌خواهید به اهمیت انتخاب وکیل پی ببرید کافی است به این فکر کنید که: یک وکیل می‌تواند موکلِ خود را پای چوبه دار بفرستد، و یا از چوبه دار به زیر آورد! شما با انتخاب وکیل خوب بخشی از سرنوشتتان را به دست او می‌سپارید. پس چه چیزی از این مهم تر؟!

در انتخاب وکیل خوب به چه نکاتی توجه کنیم؟
مقوله انتخاب همیشه سخت بوده است! انتخاب رشته، انتخاب شغل، انتخاب همسر… انتخاب وکیل! بله انتخاب وکیل هم یکی از مواردی است که باید با چشم و گوش باز به آن پرداخت. در ادامه معیار‌هایی را برای گزینش یک وکیل خوب و مناسب در اختیارتان قرار می‌دهیم:

۱.درجه و پایه وکالت: یکی از مواردی که باید در انتخاب وکیل مد نظر قرار دهید، پایه وکالت است. شاید در نگاه اول تفاوت کارآموز وکالت، وکیل پایه دو و وکیل پایه یک، کم اهمیت به نظر برسد. اما بهتر است بدانید وکلایی که در مرتبه پایین تری قرار دارند، در برخی موارد با محدودیت‌های قضایی مواجه می‌شوند. بنابراین باید از صلاحیت وکیل، برای در دست گرفتن پرونده تان اطمینان حاصل کنید. در این میان وکیل پایه یک دادگستری نسبت به وکیل پایه دو و کارآموز وکالت دادگستری ارجحیت دارد. در واقع وقتی حرف از وکیل پایه یک دادگستری به میان می‌آید، یعنی کسی که از هفت خان رستم گذشته و در تمام محاکم حقوقی و کیفری کشور مجاز به فعالیت است.

۲.تخصص وکالت: همانطور که شما برای مشکل قلب به سراغ پزشک مغزواعصاب نمی روید، برای مشکل ملکی و تجاری نیز نباید به وکیل خانواده مراجعه کنید! سعی کنید تخصص وکیلی که انتخاب می‌کنید، مرتبط با موضوع پرونده شما باشد. در این مورد می‌توانید رشته تحصیلی فرد در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا را بررسی کنید. زیرا رشته حقوق نیز مانند هر رشته دیگر گرایش‌های متفاوتی دارد.

۳.تجربه وکالت: تجربه عملی وکیل نیز در کنار تخصص و رشته تحصیلی او مهم است. وکیلی که در یک یا چند حوزه خاص فعالیت کند، در همان حوزه خبره می‌شود. ممکن است یک وکیل دادگستری زن به قدری در حوزه خانواده تجربه کسب کرده باشد که شانس موفقیت شما را چندین برابر افزایش دهد. از قدیم گفته اند: آدم هزار پیشه کم مایه است! پس سعی کنید به سراغ وکیلی بروید که بر روی موضوع مورد نظر شما فعالیت ویژه داشته باشد.

۴.خوشنامی و حسن شهرت: مسلما شما اولین موکل نیستید و آخرین موکل هم نخواهید بود! برای آنکه بتوانید انتخاب درستی داشته باشید، بهتر است از تجارب دیگران استفاده کنید. قضاوت مردم می‌تواند سنگ محک خوبی باشد تا اعتبار وکیل مورد نظرتان را بسنجید. برای آن که به حسن شهرت یک وکیل دادگستری زن یا مرد پی ببرید، می‌توانید از اطرافیان و یا مراجعان قبلی او پرس و جو کنید. تحقیق در اینترنت و مطالعه نظرات کاربرانِ فضای مجازی هم می‌تواند راه حل خوبی برای شما باشد.

۵.سابقه در مراجع قضایی: یک وکیل دادگستری علاوه بر خوشنامی در نزد مردم، باید در نزد همکاران و کارمندان دادگستری و قضات نیز از سابقه خوبی برخوردار باشد. سلامت اخلاقی و سابقه کاری مثبتِ وکیل موجب اعتماد بیشتر قاضی به او می‌شود. همانطور که پیشینه کاری منفی می‌تواند اذهان را نسبت به او مکدر نماید.

۶.روابط عمومی قدرتمند: شما به دنبال وکیل هستید تا به نمایندگی از شما صحبت کند! بنابراین باید کسی را انتخاب کنید که قدرت کلامی بالایی داشته و در برقراری ارتباط توانمند باشد. بدون شک شخصی که در شبکه ارتباطی گسترده ای عضو باشد در رفع مشکل شما بهتر عمل می‌کند.

۷.صداقت و سلامت: یکی از نکاتی که شاید در مشاوره تلفنی و یا اولین جلسه از مشاوره حضوری مشخص شود صداقت وکیل است. یک وکیل خوب و درستکار شما را با یک پیش بینی آرمانی مواجه نمی کند!
دفتر وکالت حمیرا پارسا وکیل پایه یک دادگستری با رعایت امانت نسبت به موکلین عزیز پس از بررسی مدارک و مستندات با تشخیص میزان موفقیت و کسب نتیجه مطلوب در پرونده حقوقی ، ضمن آگاه سازی موکل و یا مراجعین گرامی از پیشرفت کار  و میزان حق الوکاله ، پس از جلب رضایت کامل نسبت به انعقاد قرارداد بصورت شفاف اقدام می‌نماید.
در دفتر وکالت تمامی مشاوره‌های حقوقی و پیگیری پرونده‌های حقوقی توسط وکیل پایه یک باتجربه انجام می‌گیرد.
چون یک وکیل خوب ابتدا تمام شرایط شما را می‌سنجد و سپس مطابق قانون اظهار نظر می‌کند.

۸.حق الوکاله: هزینه وکالت عبارت است از هزینه‌هایی مانند حق مشاوره، هزینه تمبر مالیاتی وکیل، هزینه‌های سفر و هر هزینه ای که وکیل در راستای انجام پرونده حقوقی یا کیفری شما متحمل می‌شود.
مانند: هزینه کارشناسی ، هزینه اجرای قرار ، هزینه صدور اجراییه و سایر هزینه‌های مرتبط.
بنابراین موکل مادام باید در دسترس وکیل باشد تا در صورت نیاز به پرداخت هزینه‌هایی از قبیل هزینه‌های یاد شده نسبت به کارسازی آن ، اقدامات لازمه را به عمل آورد تا خللی در روند دادرسی صورت نپذیرد و وکیل دادگستری نیز در این خصوص به علت کثرت پرونده و تعدد موکلین دچار استیصال نگردد.

حرف آخر!
شاید فکر کنید پیدا کردن شخص همه چیز تمامی که ملاک‌های گفته شده را داشته باشد ممکن نیست! اما بهتر است بدانید تمام معیار‌های مذکور از ضروریات یک وکیل دادگستری خوب است، بنابراین پیشنهاد ما این است: در انتخاب سخت بگیرید، تا در نتیجه گیری آسوده باشید!
جهت ارائه هرگونه سوالات حقوقی به وب سایت حقوقی خانم حمیرا پارسا وکیل پایه یک دادگستری با آدرس www.parsalaw.ir مراجعه کنید و یا با شماره‌های ۰۹۱۲۳۶۶۶۹۲۸ و یا ۸۸۵۵۴۵۸۰ ۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.