stat counter
تاریخ : جمعه, ۸ تیر , ۱۴۰۳ Friday, 28 June , 2024
  • کد خبر : 110608
  • 31 فروردین 1399 - 13:56
2
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان همدان خبر داد:

صادرات ۳۷۶.۸ میلیون دلاری محصولات کشاورزی همدان

صادرات ۳۷۶.۸ میلیون دلاری محصولات کشاورزی همدان
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان همدان عنوان کرد: در سال گذشته بالغ بر ۳۰۵ هزار و ۷۰۰ تن محصولات کشاورزی استان به ارزش ۳۷۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار از استان همدان به سایر کشور‌های حوزه خلیج فارس، اروپایی، اوکراین و کانادا و همسایه های کشورمان صادر شد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، محمدرضا شهسواری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که شیوع ویروس کرونا بر تولیدات و صادرات بخش های مختلف کشاورزی تاثیر گذاشت، ادامه داد: اینکه بخش های دامداری، طیور و صنایع تبدیلی و گلخانه‌ای و شیلات بیشترین آسیب را از کرونا دیده اند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان این که به سبب کرونا امکان صادرات محصولات کشاورزی ما محدود شده اما از سویی با توجه به شعار سال، بایستی شاهد جهش تولید باشیم، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود که در دوران پسا کرونا شاهد یک جهش در بازارها باشیم بدین ترتیب احتمال می رود که میزان تقاضا در بازارهای داخلی و خارجی به صورت شوک‌واری افزایش یابد بدین سان بایستی برای آن دوران برنامه ریزی داشته باشیم.

شهسواری تصریح کرد: سال گذشته بالغ بر ۳۰۵ هزار و ۷۰۰ تن محصولات کشاورزی استان به ارزش ۳۷۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار از استان همدان به سایر کشور‌های حوزه خلیج فارس، اروپایی، اوکراین و کانادا و همسایه های کشورمان صادر شد.

وی از رشد اقتصادی ۷/۴ درصدی بخش کشاورزی در سال گذشته خبر داد و افزود: امسال پیش بینی ها نشان از رشد اقتصادی در بخش کشاورزی دارند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان همدان در پایان با تاکید بر این موضوع بر لزوم برنامه ریزی ها برای افزایش بهره وری محصولات کشاورزی در سال «جهش تولید» تاکید کرد و گفت: ما با استفاده از آموزش، مبارزه با آفات، اجرای آبیاری نوین، کاهش ضایعات کشاورزی و توجه به صنایع تبدیلی، اجرای الگوی کشت، اجرای کشاورزی حفاظتی، توسعه مکانیزاسیون، اصلاح گونه‌های کشت، تولید محصول در مزارع  آیش و مدیریت زمان با توسعه خدمات الکترونیک می‌توانیم اقتصاد بخش کشاورزی را تقویت و به سمت  افزایش تولید قدم برداریم.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.