stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۲۷ خرداد , ۱۴۰۳ Sunday, 16 June , 2024
  • کد خبر : 111201
  • 01 اردیبهشت 1399 - 11:35
2

نیروهای خلیفه حفتر: ترکیه از آتش‌بس برای حمله به ترهونه استفاده می‌کند

نیروهای خلیفه حفتر: ترکیه از آتش‌بس برای حمله به ترهونه استفاده می‌کند

سخنگوی نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» به رهبری ژنرال خلیفه حفتر تأکید کرد، ترکیه در حال جمع‌آوری نیروها و تجهیزات نظامی برای آغاز حمله‌ای به شهر ترهونه است.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از پایگاه خبری العربیه، احمد المسماری، سخنگوی نیروهای وابسته به خلیفه حفتر موسوم به «ارتش ملی لیبی» در کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: ارتش لیبی تحرک ترکیه برای بسیج نیروهایش با هدف حمله به ترهونه را رصد کرده است. آنکارا قصد دارد از بحران کرونا استفاده کرده و نیروها و تجهیزاتی را برای اجرای یک مأموریت تروریستی به طرابلس، مصرانه و زواره انتقال دهد.

این در حالی است که پارلمان عربی از ترکیه خواست به حاکمیت ملی لیبی احترام گذاشته، صادرات سلاح به این کشور را متوقف کرده و به قطعنامه‌های شورای امنیت پایبند باشد.

همچنین این پارلمان در نشستی مجازی در قاهره از سازمان ملل خواست برای توقف انتقال مزدوران خارجی به لیبی، ایجاد راهکاری روشن برای نظارت و تعیین مجازات‌هایی علیه حامیان مالی درگیری‌های مسلحانه در لیبی فورا اقدامی انجام دهد.

پارلمان عربی همه گروه‌های لیبیایی را به توقف تیراندازی‌ها و پایبندی به آتش‌بس‌ انسانی برای یکپارچه‌سازی اقدامات در زمینه مبارزه با شیوع ویروس کرونا تشویق کرد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.