مهرداد نظری در گفت و گو با خبرنگار قلم اظهار داشت: باتوجه به افزایش قیمت تمامی اقلام و کالای مصرفی و معیشتی چه از نظر خوراکی، پوشاکی و غیره به چندین برابر قیمت از سال ۱۳۹۷ تاکنون، اما متاسفانه با اعلام افزایش قیمت توسط این اتحادیه به ادارات مرتبط، درخصوص نرخ نامه سال ۱۳۹۸ هیچگونه نتیجه ای تاکنون حاصل نگریده و با همان مبلغ نرخ نامه سال ۱۳۹۷ درآمد حاصله زندگی خود را تأمین می نمایند.
رئیس اتحادیه تعمیرکاران اتومبیل و خدمات وابسته کرمانشاه افزود: باگذشت یکماه از سال جاری (۱۳۹۹) شاهد رشد چند درصدی افزایش بعضی قیمتها در بیشتر اقلام کالای مصرفی و… در بازار مواجه بوده ایم و در مورد مبالغ أجرت خدمات خودرویی نیز نمی توان جهت ثبات و برقراری نظم در بازار با به وجود آمدن این عقب افتادگی های نرخ گذاری تصمیمی درست و کارآمد را در نظر گرفت، و اگر این گونه نبود، تعادل و رعایت مقرارت در قیمت های بازار موجود هیچگونه عکس العمل مفیدی را در خصوص ثبات در قیمت ها حاصل نخواهید یافت مگر نرخ نامه عادلانه ای وجود داشته باشد، که به اینگونه بتوان تراز جامعه صنفی را در خدمات خودرویی در بازار در مورد أجرتها حاصل نمود.
وی تاکید کرد: صنف مکانیکی یکی از اقشار کم دست و ضعیف جامعه می باشد و در تمامی امورات مراحل گذران زندگی روزمره خود ۹۰ درصد مصرف کننده و ۱۰ درصد خدمات دهنده از نظر درآمدی بنظر محسوب می گردند، و در این نتیجه میزان درآمد از کسب حلال در أجرت واقعی بگونه ای می بایست باشد که پس از کسر کلیه هزینه ها از جمله اجاره بهاء، پرداخت قبوض مصرفی و حق الزحمه شاگردان مبلغی نیز برای امرار معاش استاد کار باقی مانده بطوریکه این درآمد جوابگوی هزینه های زندگی نبوده و نمی باشد.
نظری گفت: لازم میدانم با توجه به تورم قیمت ها که روز افزون است، خدمت مسئولین محترم امر در استان نیز اعلام نمایم تعمیرات خودرویی در معنا و در اصل موضوع یک معنی واحد را بنام (خدمات فنی خودرویی) می رساند، چگونه خدمات تعمیرات جلوبندی، باطری سازی، تراشکاری و…. که ارائه دهنده هر گونه خدمات فنی خودرویی می باشند در اولویت ۳ نرخ گذاری قرار گرفته و هر سال اعضاء صنفی تحت پوشش آنان می توانند با همکاری اتحادیه و کمیسیون های مرتبط درون آن اتحادیه با آنان عملیات نرخ گذاری را انجام و در ابتدای سال در دسترس اعضاء صنفی خود جهت ارائه خدمات به مشتریان و نصب نرخنامه در واحد صنفی شان صورت پذیرد؟
رئیس اتحادیه تعمیرکاران اتومبیل و خدمات وابسته کرمانشاه از مسئولین مربوطه درخواست نمود: نرخ گذاری خدمات فنی موتوری و گیربگسی مکانیکی در اولویت ۱ طبقه بندی قرار نداشته باشد و جزء اولویت طبقه ۳ بوده و نباید از چندین گذرگاه برای تایید یک نرخ نامه که آنهم آیا تایید شود یا رد به مدت یکسال برای هرسال نرخ گذاری دوندگی داشته باشد، و به تبع همین موضوع که دلیل نبود درآمد کافی را بوجود آورده است این صنف روز به روز پیر و پیر تر می شود و جوانان بدلیل عدم درآمد کافی و سنگینی کار و مسئولیت و هزینه زیاد بیمه تأمین اجتماعی بدون در نظر گرفتن سختی کار در این صنف به سمت و سوء این رسته صنفی هیچگونه تمایل و یا اشتیاقی را از خود نشان نمی دهند، و در حال حاضر نیز با شرایط موجود و مشکلات پیشرو، مسئولین امر درخصوص اولویت بندی نرخ گذاری صنف تعمیرکاران اتومبیل و خدمات وابسته تصمیمی اتخاذ نموده که خدای ناکرده حقی از این قشر آسیب پذیر جامعه ضایع نگردد.
نظری در پایان از همکاری صمیمانه مسئولین مربوطه کمال تقدیر و تشکر را داشت و امیدوار بود هر چه سریعتر موضوع پیگیری شود.