stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
  • کد خبر : 114177
  • 06 اردیبهشت 1399 - 13:56
3
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان اعلام کرد:

شناسایی ۱۰۶ نقطه حادثه خیز در جاده های مواصلاتی استان همدان

شناسایی ۱۰۶ نقطه حادثه خیز در جاده های مواصلاتی استان همدان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به این که طبق برداشت‌های میدانی از محورهای مواصلاتی ۷۰ نقطه پُر تصادف و ۳۶ نقطه دارای تصادف در محورهای مواصلاتی استان همدان شناسایی شده است، افزود: در مجموع، ۱۰۶ نقطه شناسایی شد که سال گذشته 7 نقطه حادثه خیز آن اصلاح شد و در سال جاری نیز اصلاح باقی نقاط را در دستور کار داریم.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، مصطفی پناهنده پیش از صبح امروز در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران به مناسبت هفتم اردیبهشت ماه روز ایمنی و حمل و نقل بیان کرد: ایمن سازی در محورهای مواصلاتی جاده های کشور امروزی ضروری و نیازمند توجه است در این راستا اداره راهداری و حمل و نقل در دو حوزه حمل و نقل و ایمنی و راهداری اقدام می کند بدین سان نیازمند فناوری‌های نوین در حمل و نقل هوشمند هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به این که بیش از ۹۵ درصد حمل و نقل در کشورمان از طریق راه ها و به صورت حمل ونقل جاده ای انجام می شود، گفت: بایستی نگهداری از جاده ها را در نظر داشته باشیم تا شاهد بیشترین بهره وری باشیم.

وی ادامه داد: حمل و نقل هر کشور به عنوان زیرساخت توسعه مطرح است از سویی در صورت آسیب به زیرساخت های راه ها، شاهد هزینه هایی خواهیم بود که مادام بایستی به دنبال جبران این هزینه های اضافی باشیم.

این مقام مسئول با بیان این که در استان همدان ۵ هزار و ۱۴۰ کیلومتر راه وجود دارد، گفت: در استان همدان ۸۵ کیلومتر آزاد راه، ۶۳۱ کیلومتر بزرگراه، ۳۲ کیلومتر راه اصلی، ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی و دو هزار و ۷۲۵ کیلومتر راه روستایی آسفالته وجود دارد.

پناهنده با تاکید بر این که برای ارتقای ایمنی جاده ها بایستی نقاط حادثه خیز احصا شوند، خاطرنشان کرد: نقاط حادثه خیز در طول محورهای مواصلاتی موجب تصادف در محورها می شود بدین سان مرتباً بازبینی و بازنگری های ان ها را در پیش گرفته ایم بدین ترتیب سعی شد تا اقداماتی زودبازده و مؤثر انجام شود تا این نقاط از حادثه خیزی خارج شود.

وی با اشاره به این که طبق برداشت‌های میدانی از محورهای مواصلاتی ۷۰ نقطه پُر تصادف و ۳۶ نقطه دارای تصادف در محورهای مواصلاتی استان همدان شناسایی شده است، افزود: در مجموع این ۱۰۶ نقطه شناسایی شد که سال گذشته ۷ نقطه حادثه خیز آن اصلاح شد و در سال جاری نیز اصلاح باقی نقاط را در دستور کار داریم.

پناهنده با بیان این که در بخش تصادفات جاده ای، فرهنگسازی و ایجاد فرهنگ ترافیکی حائز اهمیت است، تصریح کرد: رعایت فرهنگ ترافیک تصادف را کم خواهد کرد بدین ترتیب برای رانندگان در مرحله اخذ کارت هوشمند کلاس ‌های آموزشی برگزار کرده ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از فناوری های نوین و آی تی اس نام برد و گفت: ۷۷ محور در استان همدان تحت پوشش دوربین‌های ثبت تخلفات سرعت قرار گرفت که این مجوزها را ۶۶ دوربین پوشش خواهد داد.

وی در ادامه صحبت های خود خاطرنشان کرد: به صورت آنلاین از طریق تصاویر ارسالی این دوربین ها به سامانه ۱۴۱ می توان نظارت از راه دور را پیش برد و گره های ترافیکی، انسداد در محورها و مسائلی دیگر را به خوبی مشاهده و تصمیم های مناسب اخذ کرد.

پناهنده ضمن تشکر از نیروهای راهداری که در ایام گرما و سرما همواره آماده خدمت رسانی به مردم هستند، گفت: تعداد ۵۱۲ نیرو در محورهای مواصلاتی، تعداد ۳۵ راهدارخانه در دوشیفت و تعداد ۲۶۰ وسیله نقلیه در این ایام آماده خدمت رسانی به مردم در قالب طرح های مختلف هستند.

این مقام مسئول بر لزوم احداث مجتمع های خدماتی رفاهی تاکید کرد و گفت: تاثیر این مجتمع ها بر کاهش تصادفات ناشی از خستگی بسیار مشهود است بدین ترتیب ۷۷ نقطه در استان جهت ایجاد مجتمع های خدماتی رفاهی انتخاب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان به وضعیت ترددهای جاده ای در طول سال ۹۸ و فروردین ماه سال ۹۹ نیز اشاره کرد و گفت: تعداد تصادفات جاده ای در فروردین ماه ۱۳۹۸ برابر ۸ فقره و در فروردین ماه سال جاری برابر ۴ فقره بوده است.

وی با تاکید بر این که وضعیت تصادفات جاده ای در استان همدان نگران کننده است، از افزایش ۱۱ درصدی تصادفات جاده ای و افزایش ۱۵ درصدی تعداد کشته های سرصحنه تصادف در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ خبر داد.

این مقام مسئول با بیان این که تعداد مجروحین در تصادفات جاده ای استان همدان در سال ۱۳۹۷ برابر دو هزار و ۱۰۱ نفر و در سال ۱۳۹۸ برابر دو هزار و ۸۰ نفر بوده است، تصریح کرد: با برطرف کردن نقاط حادثه خیز و پرتصادف در استان همدان شاهد کاهش ۹ درصدی تعداد واژگونی خودروها در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ بوده ایم اما در مجموع رشد ۱۱ درصدی تصادفات در استان را داشته ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در پایان صحبت های خود گفت: خروج خودرو از جاهد ها رشدی دو درصدی را در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ داشته است که این موضوع نشان دهنده بی مبالاتی رانندگان است از سویی عبور مردم از پُل های عابر پیاده نیز نیازمند اقدامات اساسی فرهنگسازی است.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.