stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 114910
  • 07 اردیبهشت 1399 - 14:58
2

کرونا، دانشگاه‌های استرالیا را با فاجعه اقتصادی روبه‌رو کرد

مقامات آموزش عالی استرالیا اعلام کردند که تعطیلی دانشگاه‌ها که علت آن “کروناویروس” است، دانشگاه‌های این کشور را با فاجعه اقتصادی و خسارت از دست رفتن مشاغل روبه‌رو کرده است.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا و به نقل از یودبلیونیوز، مقامات دانشگاهی استرالیا از دولت این کشور میلیون‌ها دلار بودجه درخواست کرده‌اند تا بتوانند با فاجعه اقتصادی به وجود آمده بر اثر شیوع “کروناویروس” و تعطیلی دانشگاه‌ها، مقابله کنند چراکه بسیاری از دانشجویان خارجی که در استرالیا تحصیل می‌کنند، به کشور خود بازمی‌گردند و در ترم آتی هم تعداد آن‌ها کاهش قابل توجهی خواهد داشت.

سازمان ملی دانشگاه‌های استرالیا هم اعلام کرد که در نتیجه این خسارت‌ها، ۲۱ هزار شغل در فضای آموزش عالی و ۱۴.۵ میلیارد دلار از بین خواهد رفت.

تا این لحظه، ۶ هزار و ۷۰۳ نفر در استرالیا به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. همچنین ۵ هزار و ۳۸۷ نفر هم درمان شده و ۸۱ تن جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

دانشگاه‌های استرالیا هشدار داه‌اند که بسته پیشنهادی دولت برای مقابله انتشار کروناویروس به اندازه ای کافی نیست که بتوان با از دست رفتن ۲۱ هزار شغل در فضای آموزش عالی مبارزه کرد.

“جولی بیشاپ”( Julie Bishop ) رئیس دانشگاه ملی استرالیا (ANU) اظهار کرد: من انتظار دارم که دانشگاه ملی استرالیا در میزان درآمد خود ۴۰ درصد کاهش پیدا کند. پس در حال حاضر، یک بحران واقعی و فوری وجود دارد.

با این حال، دانشگاه‌ها، از تعهد دولت برای حفظ بودجه سالیانه خود سود خواهند برد.

همچنین دولت استرالیا از اعطای کمک ۱۰۰ میلیون (دلار استرالیایی) بین دانشگاه‌ها خبر داد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.