stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۹ مرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 July , 2024
  • کد خبر : 116526
  • 10 اردیبهشت 1399 - 11:25
2

تلاش جمهوری‌خواهان آمریکا برای مواخذه چین و سازمان بهداشت جهانی

تلاش جمهوری‌خواهان آمریکا برای مواخذه چین و سازمان بهداشت جهانی

یکی از جمهوری‌خواهان ارشد کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از این نهاد خواسته است تا جلساتی درباره مدیریت دولت چین و سازمان جهانی بهداشت در موضوع شیوع ویروس کرونا برگزار کند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از پایگاه خبری هیل، مایکل مک کال، از جمهوری خواهان ارشد کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با ابراز نگرانی از واکنش اولیه سازمان جهانی بهداشت به ویروس کرونا و همچنین اشاعه ضد اطلاعات در زمان آغاز شیوع در ووهان چین، استدلال کرد نظارت کنگره می‌تواند نقش مهمی در جلوگیری و آمادگی برای بحرانهای بهداشتی بالقوه در آینده ایجاد کند.
 این قانونگذار آمریکایی گفت: ما صلاحیت قضایی داریم. ما روی تلاش‌هایی برای واکنش نشان دادن در ایالات متحده صلاحیت نداریم اما قطعا صلاحیت قضایی روی سازمان جهانی بهداشت، سازمان ملل، لاپوشانی چین و لاپوشانی حزب کمونیست داریم. به اعتقاد من اینها حوزه‌هایی است که ما باید در آنها جلسات نظارتی برگزاری کنیم.
 
 مک کال همچنین گفت، به اعتقاد او تحقیقات علیه “گام‌های اشتباه بالقوه دولت چین” و سازمان جهانی بهداشت در مدیریت این شیوع باید حمایت اعضای دو حزب را جلب کند.

 در حالی که جمهوری خواهان ارشد آمریکا از تصمیم دونالد ترامپ برای سختگیری به سازمان جهانی بهداشت بابت شیوع این ویروس خرسند هستند، دموکرات‌ها از قطع بودجه این سازمان جهانی از سوی آمریکا انتقاد کرده و استدلال می‌کنند که این قدم در راه پایان دادن به کووید-۱۹ غیر سازنده است.
انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.