stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 116623
  • 10 اردیبهشت 1399 - 14:04
2
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان خبر داد:

انجام بیش از ۱۳۰عملیات در ماه نخست سال توسط آتش نشانان همدان

انجام بیش از ۱۳۰عملیات در ماه نخست سال توسط آتش نشانان همدان
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان عنوان کرد: آتش نشانان همدان از شروع سال جدید تا پایان فروردین 132 عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات انجام دادند.
قلم | qalamna.ir :

قلم، محمدرضا بیاناتی در جمع خبرنگاران از برقراری ۱۲ هزار و ۸۳۷ تماس با مرکز ۱۲۵ همدان طی فروردین ماه امسال سخن گفت و افزود: به طور میانگین روزانه ۴۱۴ تماس با مرکز ۱۲۵ همدان برقرار شده است.

وی مجموع عملیات انجام شده در پی تماس‌های برقرار شده را ۱۳۲ عملیات ذکر کرد و افزود: ۲۸۰ مورد از تماس‌ها برای دریافت راهنمایی و مشاوره و یک هزار و ۴۷۰ مورد از تماس‌های برقرار شده با مرکز ۱۲۵ همدان در فروردین ماه امسال اشتباه بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان از گزارش ۳ مورد حریق کذب خبر داد و گفت: متأسفانه ۱۰ هزار و ۹۵۲ تماس برقرار شده با مرکز ۱۲۵ همدان ایجاد مزاحمت بوده است.

وی با یادآوری اینکه از ۱۳۲ عملیات انجام شده طی فروردین ماه امسال ۷۰ عملیات مربوط به حوادث امداد و نجات بوده است، گفت: این عملیات شامل ۱۸ مورد رهاسازی افراد محبوس شده در اماکن مختلف، ۱۰ مورد رهاسازی اندام بدن از داخل زیورآلات و اجسام، ۸ مورد نجات افراد محبوس در آسانسور، ۹ مورد نجات حیوانات، ۵ مورد مهار حیوانات، ۵ مورد رفع آب گرفتگی و نجات در سیلاب‌ها و ۲۵ مورد سایر عملیات بوده است.

بیاناتی با اشاره به اینکه از ۱۳۲ عملیات انجام شده ۶۲ مورد مربوط به عملیات اطفا حریق بوده است، اظهار کرد: اماکن مسکونی با ۱۶ مورد، وسایل نقلیه با ۱۲ مورد، پوشش گیاهان خودرو و فضای سبز ۸ مورد و مراکز تجاری با ۴ مورد بیشترین کاربری عملیات اطفا ی حریق را شامل شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با اشاره به اینکه ۸ نفر از جمله یک آتش نشان در حوادث آتش سوزی و امداد و نجات مصدوم و ۲ نفر فوت شده‌اند، عنوان کرد: آتش نشانان در یک ماه گذشته ۴۵ نفر را در عملیات امداد و نجات و اطفا حریق و نجات داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا آموزش‌های عمومی به اقشار مختلف در فروردین ماه تعطیل بوده است، اضافه کرد: طی این مدت ۲۸ دستورالعمل و پروانه ایمنی و ۱۲ تاییدیه و پایان کار ایمنی برای ساختمان‌ها صادر شده است

 

 

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.