stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 116958
  • 10 اردیبهشت 1399 - 20:09
2
در جلسه هماهنگی تسهیل فرآیندها و مبادلات تجاری

دکتر بازوند: کرونا نباید باعث تعلل صادرات کالا به عراق شود/ مناسب ترین راه برای صادرات، مرز رسمی پرویزخان است

دکتر بازوند: کرونا نباید باعث تعلل صادرات کالا به عراق شود/ مناسب ترین راه برای صادرات، مرز رسمی پرویزخان است
استاندار کرمانشاه گفت: بیماری کرونا نباید باعث تعلل در امر صادرات کالا به عراق شود از این رو جلسات لازم در خصوص تسهیل در امر مبادلات تجاری را باطرف عراقی ظرف یک ماه آینده برگزار می‌کنیم.
قلم | qalamna.ir :

 نشست هماهنگی جهت تسهیل فرآیندها و مبادلات تجاری در پایانه پرویز خان، رفع مشکلات رانندگان و‌ تسریع در ارسال اقلام صادراتی به عراق در محل پایانه مرزی پرویز خان برگزار شد.

 دکتر هوشنگ بازوند عصر چهارشنبه با سفر به قصرشیرین در جلسه هماهنگی تسهیل فرآیندها و مبادلات تجاری در پایانه مرز بین المللی پرویزخان به منظور رفع مشکلات رانندگان و شتاب بخشی به امر صادرات از این مرز، افزود: در روزهای عادی روزانه چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون از مرزهای استان به عراق صادر می شود که مناسب ترین راه برای صادرات، مرز رسمی پرویزخان است.

دکتر بازوند گفت: دیروز ۹۰۰ دستگاه کامیون کالای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر شد که این میزان کالا یک و نیم برابر حجم سایر مرزهای کشور به عراق است.

 نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه گفت: هم اکنون چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون کالا در قصرشیرین برای صادرات و خروج از مرز در نوبت هستند و ظرفیت توقف گاه ها نیز کاملا تکمیل است و در شرایط عادی که میوه و تره بار از مرز خارج می شود با توجه به حجم بالای کامیون های صادراتی در زمان کنونی سه شب خواب دارند.

دکتر بازوند اضافه کرد: بسته بندی یکی از راه های مناسب برای سهولت در امر صادرات کالا است و بعد از بحران کرونا جلسه ای با حضور جهاد کشاورزی و گمرک کرمانشاه با طرف عراقی برای سهولت صادرت سوخت و تره بار انجام می شود.

او اضافه کرد: طرف عراقی از نظر ناوگان صادرات حمل و نقل و زیرساخت ها نمی تواند جوابگوی صادرات روزانه بیش از یک هزار کامیون از مرز پرویزخان باشد.

در این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیرکل حوزه استاندار، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه، مدیران کل گمرک و راهداری و فرماندار قصرشیرین، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری ها و جمعی از مسوولان و فرماندهان نظامی حضور داشتند.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : - عکس: روابط عمومی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.