stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 29 September , 2024
  • کد خبر : 117631
  • 12 اردیبهشت 1399 - 10:55
1
مسئول بسیج کارگری سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در گفت و گو با قلم تاکید کرد:

جای خالی نخبگان حوزه کار و تولید در مدیریت بخش اقتصادی همدان

جای خالی نخبگان حوزه کار و تولید در مدیریت بخش اقتصادی همدان
مسئول بسیج کارگری سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با تاکید بر ضرورت شناسایی مشکلات حوزه تولید و کار در استان همدان بیان کرد: جای این استفاده نخبگان حوزه کار و تولید بین مدیریت بخش اقتصادی استان همدان خالی است.
قلم | qalamna.ir :

سرهنگ ابوالفضل برات زاده در گفت و گو خبرنگار قلم ضمن تبریک روز جهانی کار و کارگر، به بیان مهم ترین مشکلات تولید و کارگران در استان همدان پرداخت و گفت: اولین مشکل کارگران در همدان به «نبود امنیت شغلی» بر می گردد، چرا که در گذشته قراردادهای یکساله با کارگران برای آن ها استرس زا بود و در حال حاضر شاهد قراردادهای یک ماهه و سه ماهه هم هستیم!

وی دومین مشکل کارگران را «پایین بودن حقوق و دستمزد» دانست و گفت: حقوق و دستمزد کارگران به نسبت تورم، قشر کارگر را با چالش روبرو ساخته است و باید فکری برای معیشت کارگران شود.

مسئول بسیج کارگری سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان ادامه داد: «کمبود نقدینگی» مشکل بعدی است چرا که عمده واحدهای تولیدی ما با این مشکل روبرو هستند و این امر فروش آن ها را دچار مشکل ساخته، از سویی در بازپرداخت وام هایشان با چالش روبرو هستند و نمی توانند حقوق کارگران خود را به موقع و به نحو مناسب بپردازند.

سرهنگ برات زاده مشکل بعدی را در زمینه «فرهنگی» دانست و با توجه به سال جهش تولید به ارائه پیشنهاداتی برای برون رفت کارگران و واحدهای تولیدی از این چالش ها پرداخت.

این مسئول خاطرنشان کرد: نیاز است تا آسیب شناسی ای از وضعیت اقتصادی، معیشتی، اجتماعی، فرهنگی و مسائلی از این دست در زندگی کارگران انجام شود که در این زمینه نیاز است تا شاهد تشکیل هیئت های اندیشه ورز در سطح شهرستانی و ادارات دارد تا بتوان با استفاده از ظرفیت نخبگان حوزه کار و تولید استان همدان بسیاری از چالش ها و مشکلات این حوزه را برطرف ساخت.

وی با تاکید بر ضرورت شناسایی مشکلات حوزه تولید و کار در استان همدان بیان کرد: جای این استفاده نخبگان حوزه کار و تولید بین مدیریت بخش اقتصادی استان همدان خالی است.

مسئول بسیج کارگری سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان این که در زمینه حل مشکلات حقوق و امنیت شغلی کارگران نباید از توجه به بحث های فرهنگی غافل ماند، تصریح کرد: در این زمینه سعی کرده ایم طرحی را جهت فرهنگسازی مصرف کالای ایرانی پیش ببریم.

سرهنگ برات زاده با تاکید بر این که بایستی این فرهنگسازی بین تمامی اقشار جامعه صورت پذیرد، تصریح کرد: در حال جاضر این طرح در سطح کارخانجات همدان در حال اجرا است و در طول آن، بازدیدهایی از واحدهای تولیدی صورت می گیرد تا اقشار مختلف به ویژه دانش آموزان، ارزش، توانمندی و کیفیت کالای ایرانی را درک کنند و سبد خرید خود، کالاهای ایرانی را قرار دهند.

وی در ادامه گفت و گو سومین راه حل برون رفت از مسائل و مشکلات بخش تولید و کارگری را ترویج فرهنگ و روحیه جهادی در بخش کارگری و تولید استان دانست و گفت: سعی داریم تا الگوسازی های مناسبی در این عرصه داشته باشیم چرا که اگر روحیه کار و تولید به نحو مناسبی اشاعه یافد، شاهد حل مشکلات و شکوفایی خواهیم بود.

کارگران خط مقدم پیام رهبری در سال «جهش تولید» هستند

مسئول بسیج کارگری سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در ادامه صحبت های خود تاکید کرد: کارگران خط مقدم پیام رهبری در سال «جهش تولید» هستند.

وی با بیان این که کارگران و واحدهای تولیدی استان همدان علی رغم مشکلاتی که داشته اند، اما در طرح کمک مومنانه به یاری مردم وارد عمل شدند، گفت: در رزمایش سراسری کمک مومنانه سازمان بسیج کارگری یک هزار بسته معیشتی را به ارزش ۲۱۰ میلیون تومان جمع‌آوری کرده که در طول هفته جاری توزیع شد.

مسئول بسیج کارگری سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در پایان این گفت و گو تاکید کرد: اقداماتمان برای آن است که بتوانیم روحیه همدلی را در جامعه گسترش داده و در کنار یکدیگر شاهد شکست ویروس کرونا باشیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.