stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
  • کد خبر : 119827
  • 16 اردیبهشت 1399 - 10:06
2
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی همدان خبر داد:

مبارزه با سن غلات در ۳۵ هزار و ۲۲۰ هکتار از اراضی همدان

مبارزه با سن غلات در ۳۵ هزار و ۲۲۰ هکتار از اراضی همدان
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۳۵ هزار و ۲۲۰ هکتار از اراضی گندم دیمی و آبی استان همدان علیه سن غلات سمپاشی شد.
قلم | qalamna.ir :

قلم، شهرام پیشه‌ور در جمع خبرنگاران بیان کرد: زمان مناسب، مصرف اندازه و استفاده از سموم دارای مجوز باعث افزایش ۲۰ تا ۴۰ درصدی برداشت محصول در زمین‌های کشاورزی می‌شود.

وی با بیان این‌که تا چهارم اردیبهشت ماه در اراضی گندم آبی استان همدان ۱۳ هزار و ۱۷۵ و در اراضی دیم ۲۲ هزار و ۴۵ و در مجموع ۳۵ هزار و ۲۲۰ هکتار علیه سن مادر مبارزه صورت گرفته است، گفت: این مبارزه در شش هزار و ۷۷۹ هکتار از مزارع جو آبی و شش هزار و ۱۸۶ هکتار از مزارع جو دیم نیز انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان سطح مبارزه با سن مادر در مزارع جو را در مجموع ۱۲ هزار و ۹۶۵ هکتار عنوان کرد و گفت: سه عامل بیماری‌زای سن غلات، علف‌های هرز و زنگ زرد در این شرایط مزارع کشاورزان را تهدید می‌کند و کشاورزان باید با تهیه سموم مجاز از مزارع خود محافظت کنند.

وی از کشاورزان استان خواست با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها به‌منظور مبارزه بهتر و کامل‌تر با سن غلات از مشاوره کارشناسان استفاده لازم را برده و قبل از انجام عملیات سمپاشی نکات عنوان شده را رعایت کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تأکید بر این‌که کشاورزان باید سموم مورد نیاز خود را فقط از فروشگاه‌های مجاز تهیه کرده و قبل از انجام عملیات سمپاشی حتماً سمپاش‌های خود را کالیبره و تنظیم کنند، گفت: در زمان بارندگی و وزش باد از انجام عملیات سمپاشی خودداری شود.

پیشه‌ور رعایت نکات ایمنی و بهداشتی را مورد تأکید قرارداد و گفت: در صورت عدم انجام مبارزه به‌موقع و کامل با این آفات محصول تولیدی کشاورزان با افت عملکرد از نظر کیفی و کمی مواجه خواهد شد و درآمد روستاییان به شدت کاهش خواهد یافت.

پیشه‌ور در پایان با بیان این‌که کشاورزان هنگام انجام عملیات سمپاشی نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: درصورت انجام ندادن مبارزه به‌موقع و کامل با این آفات محصول تولیدی کشاورزان با افت عملکرد از نظر کیفی و کمی مواجه خواهد شد و درآمد روستاییان به شدت کاهش خواهد یافت.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.