رییس انجمن حمایت از حقوق مصرفکنندگان استان همدان اظهار کرد: با وجود اینکه هزینه ثبت نام در زمان درج اطلاعات متقاضی به شماره تلفن همراه پیامک می شود اما وجه پرداختی نهایی بسیار بیشتر از مبلغی است که اعلام شده است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: کلیه واحدهای صنفی و غیرصنفی موظف به نصب نرخ نامه در واحد خود هستند به طوریکه کاملاً قابل مشاهده توسط مشتری باشد اما طی بازدید انجمن حمایت از دفاتر پیشخوان هیچ کدام این موضوع را رعایت نکرده بودند همچنین دفاتر موظف به تشریح و درج فرآیند انجام کار ثبت نام کد بورسی برای مشتریان هستند که متأسفانه این مورد نیز رعایت نشده است.
رییس انجمن حمایت از حقوق مصرفکنندگان استان همدان در این راستا اعلام کرد: درج تعرفه و فرآیند انجام کار نه تنها به عنوان حق قانونی مشتری برای آگاهی است بلکه ابزاری برای رصد و نظارت مستقیم مردم نسبت به چگونگی رعایت حقوقشان از سوی دفاتر پیشخوان محسوب می شود.
وی با تأکید بر اینکه مردم به شدت از دریافت مبالغ متفاوت و متغیر در دفاتر پیشخوان ناراضی هستند، گفت: با توجه به تقاضای گسترده برای دریافت کد بورسی، شاید بیش از ۱۰۰ نفر به صورت روزانه در هر دفتر ثبت نام شوند و در صورت اضافه دریافت کارمزد، مبلغ هنگفتی از جیب مردم می رود که قطعاً باید با این تخلف به شدت و قاطعیت برخورد کرد.
طاوسی در پایان صحبت های خود خاطرنشان کرد: قرار نیست هر وقت تقاضای مردم برای کالا و خدماتی افزایش پیدا می کند شاهد گرانفروشی و تخلف و در نهایت اجحاف در ارائه خدمات باشیم بنابراین در شرایطی که روزانه چند هزار نفر در سطح استان در حال دریافت خدمات از دفاتر پیشخوان هستند، باید کمیته ای برای نظارت جدی بر عملکرد آنها و برخورد با تخلفات احتمالی تشکیل شود.