stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 120107
  • 16 اردیبهشت 1399 - 14:40
0

آغاز عملیات لیبی برای آزادسازی پایگاه استراتژیک الوطیه

آغاز عملیات لیبی برای آزادسازی پایگاه استراتژیک الوطیه

نیروهای دولت وفاق ملی لیبی امروز (سه شنبه) عملیات نظامی را برای آزادسازی پایگاه هوایی الوطیه در غرب طرابلس بعد از گذشت چند روز از محاصره آن آغاز کردند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از آناتولی، این منبع وابسته به دولت لیبی که نخواست نامش فاش شود، گفت که نیروهای آنها بامداد امروز عملیات نظامی خود را برای آزادسازی پایگاه استراتژیک الوطیه آغاز کردند.

این منبع عنوان داشت که حملات توپخانه‌ای سنگین راه را برای نیروهای زمینی جهت یورش به این پایگاه هموار کرده و درگیری‌ها در حال حاضر به این پایگاه بسیار نزدیک شده است.

وی گفت که عملیات کنترل بر این پایگاه آسان است، چراکه نیروهای مستقر در آن اندک هستند و بیشترشان به ویژه بعد از حملات هوایی چند روز قبل، عقب نشینی کرده‌اند.

در اواخر آوریل گذشته، محمد قنونو، سخنگوی نیروهای دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد که الوطیه مهم‌ترین پایگاهی است که شورشیان در تعدی‌شان به پایتخت از آن استفاده می‌کنند و کشورهای حامی خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به “ارتش ملی لیبی” می‌خواستند که الوطیه یک پایگاه اماراتی باشد، همانند پایگاه الخادم که در المرج در شرق لیبی قرار دارد.

قنونو گفته بود: بیشتر جت‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین در آغاز تجاوزات به طرابلس، از این پایگاه بلند شده بودند و این پایگاه به اتاق عملیات اصلی حفتر تبدیل شده بود.

این پایگاه حدود ۵۰ کیلومتر مربع مساحت دارد و پایگاه‌های نیروهای حفتر در شرق و غرب لیبی را به هم متصل می‌کند.

پیشتر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت: به زودی، اگر خدا بخواهد، اخبار مسرت بخشی از لیبی می‌رسد.

در حالی که امارات از نیروهای خلیفه حفتر حمایت می‌کند، ترکیه از دولت وفاق ملی لیبی که مقرش در طرابلس است، پشتیبانی می‌کند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.