stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
  • کد خبر : 12045
  • 12 آبان 1394 - 11:40
1

دو شکایت دولت از صدا و سیما در یک ماه

قوای سه‌گانه برای مدیران صدا و سیما لیست «احضار» تشکیل داده‌اند. دولتی‌ها شکایت کرده‌اند، مجلسی‌ها تهدید به تحقیق و تفحص را پیش کشیده‌اند و قوه قضیه هم هنوز گلایه دارد.

قلم | qalamna.ir :

اعتماد نوشت: قوای سه‌گانه برای مدیران صدا و سیما لیست «احضار» تشکیل داده‌اند. دولتی‌ها شکایت کرده‌اند، مجلسی‌ها تهدید به تحقیق و تفحص را پیش کشیده‌اند و قوه قضیه هم هنوز گلایه دارد.

شورای نظارت از آنچه که «توهین» به قوای سه‌گانه خوانده شده، گزارش تهیه کرده است. گزارشی که رمضان شجاعی کیاسری، نایب‌رییس این شورا می‌گوید «آقای جبلی قرار است در جلسه بعدی پاسخگوی موارد مطرح شده در آن باشد. » در میان تمام شبکه‌ها البته تمرکز ویژه اعضای این شورا بر شبکه خبر است. شبکه‌ای که شجاعی کیاسری معتقد است «بیشتر از دیگر شبکه‌ها و بخش‌های صدا و سیما در عملکردش نقاط ضعف و توهین دیده می‌شود.» یک سال اخیر برای صدا و سیما سالی کم نظیر بوده است؛ سالی که رسانه ملی توانست صدای اعتراض هر سه قوه را در بیاورد، هم مجلس، هم دولت و هم دستگاه قضایی.

برای دولتی‌ها البته گویا کار از انتقاد گذشته است. شجاعی کیاسری خبر می‌دهد که در همین یک ماه اخیر، دولت دو شکایت از صدا و سیما به شورای نظارت ارجاع داده؛ یکی شکایت سازمان محیط زیست و دیگری شکایت نهاد ریاست‌جمهوری. دلیل شکایت اول گزارش‌های مربوط به تحصن کارکنان سازمان بوده و علت شکایت دوم اخبار «جهت‌دار» سفر رییس‌جمهوری به مازندران.

شجاعی کیاسری می‌گوید که «نمایندگان هر سه قوه انتقاداتی جدی به صدا و سیما دارند که به صورت مکرر هم مطرح می‌شوند. ولی متاسفانه تاکنون با وجود اینکه این مسائل را به رییس و مدیران ارشد سازمان منتقل کرده‌ایم، اتفاق خاصی رخ نداده و رسانه ملی کم‌و‌‌بیش بر همان مسیر قبلی می‌رود.» مسیری که حالا در بهارستان هم عده‌ای می‌خواهند بر آن نقطه پایانی بگذارند. طرح تحقیق و تفحص از صدا و سیما هر‌چند در حد یک تهدید مطرح شده است اما گارد روزهای اخیر نمایندگان و تاکیدشان بر روشن شدن برخی موارد در صدا و سیما می‌تواند زنگ خطری برای سرافراز و همکارانش باشد. همان‌طور که احتمال تعیین هیات بازرسی از سوی شورای نظارت هم‌چنین است. شورایی با شش عضو به نمایندگی از سه قوه. شش عضوی که تا اینجا فقط یک نفرشان در قامت مدافع مدیریت سرافراز ظاهر شده است.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.