stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
  • کد خبر : 120913
  • 20 اردیبهشت 1399 - 14:57
3

قانونگذاران آمریکایی برای حمایت جهانی از عضویت تایوان در سازمان جهانی بهداشت دست به کار شدند

قانونگذاران آمریکایی برای حمایت جهانی از عضویت تایوان در سازمان جهانی بهداشت دست به کار شدند

رهبران کمیته‌های امور خارجی کنگره آمریکا از حدود ۶۰ کشور درخواست کردند که از پیوستن تایوان به سازمان جهانی بهداشت حمایت کنند.

قلم | qalamna.ir :

تایوان که عضو سازمان ملل نیست، به دلیل مخالفت چین از عضویت در سازمان جهانی بهداشت که یکی از نهادهای وابسته به سازمان ملل است، محروم شده است.

خبرگزاری رویترز، الیوت انگل، رییس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و مایکل مک‌کال، یکی از اعضای ارشد جمهوری‌خواه این کمیته به همراه جیم ریش، رییس کمیته روابط خارجی سنا و باب منندز، یکی از اعضای عالی رتبه دموکرات این کمیته در نامه‌ای اظهار کردند: در حالی که جهان در حال مبارزه با گسترش کووید ۱۹ است، حصول اطمینان از ارجحیت سلامت و ایمنی جهانی نسبت به سیاست در همه کشورها هرگز تا این حد اهمیت نداشته است.

این نامه به کشورهای “هم‌فکر” بزرگ و کوچکی که به عنوان دوستان و متحدان تایوان شناخته می‌شوند از جمله کانادا، تایلند، ژاپن، آلمان، انگلیس، عربستان و استرالیا ارسال شده است.

این نامه در حالی ارسال شده است که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و دیگر مقامات آمریکایی انتقادات خود را از چین افزایش داده‌اند. دولت ترامپ چین را به وخیم‌تر کردن وضعیت همه‌گیری کووید ۱۹ به دلیل پنهان کردن شیوع آن در ابتدای بروز این بیماری متهم کرده است.

تایوان اظهار کرده است که محرومیتش از عضویت در سازمان جهانی بهداشت شکافی خطرناک در مبارزه جهانی با کروناویروس به وجود آورده است.

این قانونگذاران آمریکایی در این نامه اظهار کردند که منابع و تخصص تایوان دارایی‌هایی هستند که می‌توانند در مقابله با کووید ۱۹ برای جهان سومند باشند.

در این نامه آمده است: بیماری‌ها مرزی نمی‌شناسند. ما از دولت شما می‌خواهیم که در حمایت از شراکت تایوان در سازمان‌های ایمنی و بهداشت جهانی به ما بپیوندند. با توجه به پیامدهای جهانی کووید ۱۹، پیوستن کشورهای عضو سازمان ملل به یکدیگر برای تاکید بر دعوت از تایوان به جلسه پیش‌روی مجمع جهانی بهداشت در مه ۲۰۲۰، گام درستی برای شروع است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.