stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 121620
  • 21 اردیبهشت 1399 - 15:23
3

ترم تحصیلی سخت برای دانشگاه‌های کانادا

مقامات دانشگاهی کانادا گفته‌اند که با توجه به مشکلات به وجود آمده از شیوع کروناویروس، دانشگاه‌های این کشور در ترم تحصیلی پیش رو با مشکل جدی مواجه خواهند بود.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا و به نقل از یودبلیونیوز، در دهه گذشته، دانشجویان خارجی که معمولا حداقل دو برابر شهریه دانشجویان داخلی را پرداخت می‌کنند، به یک بخش مهم و حیاتی سیستم آموزش عالی کانادا تبدیل شده‌اند.

ولی با وجود تعطیلی دانشگاه‌ها و مرزها در شرایط فعلی، که تعداد ثبت نامی‌های جدید را تهدید می‌کند، دانشگاه‌های کانادا در ترم تحصیلی پیش‌رو شرایط سختی را تجربه خواهند کرد و با کاهش قابل توجه بودجه مواجه خواهند شد.

“پائول دیویدسون”(Paul Davidson) رئیس انجمن “یونیورسیتیز کانادا”( Universities Canada) که صدای دانشگاه‌های کانادا است، گفت: تمامی دانشگاه‌های دنیا مانند دانشگاه‌های کانادا، خواستار بازگشت به شرایط عادی قبل از شیوع کروناویروس هستند. اما بخشی از این وضعیت خارج از کنترل ما است.

وی ادامه داد: چیزی که در حال حاضر راجع به دانشجویان بین‌المللی اتفاق می‌افتد، یک نگرانی قطعی است. چراکه این دانشجویان حدود ۵۰ درصد کل درآمد شهریه دانشگاه‌ها را تشکیل می‌دهند.

در برنامه اخیر استراتژی تحصیلات بین‌المللی، دولت کانادا گزارش داد که دانشجویان خارجی در سال ۲۰۱۸ میلادی حدود ۱۵.۵ میلیون دلار به تولید ناخالص داخلی کانادا کمک کرده‌اند.

در سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ میلادی، تعداد دانشجویان خارجی که در کانادا به تحصیل مشغول شدند، ۶۸ درصد افزایش پیدا کرد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.