stat counter
تاریخ : جمعه, ۶ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 27 September , 2024
  • کد خبر : 121884
  • 22 اردیبهشت 1399 - 11:33
5

هر کاری لازم باشد می‌کنیم تا توسعه واکسن کووید-۱۹ موفقیت‌آمیز باشد

“شرکت بین‌المللی زیست فناوری بهارات هند”(Bharat Biotech International) و “شورای تحقیقات پزشکی هند”(Indian Council for Medical Research) با یکدیگر به منظور توسعه واکسن بیماری کووید-۱۹همکاری کرده‌اند. در حال حاضر شرکت بین‌المللی زیست فناوری بهارات هند در حال کار بر روی توسعه یک واکسن کروناویروس خاص است.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا و به نقل از تایمز ناو نیوز، دانشمندان سراسر جهان اکنون در رقابتی تنگاتنگ با یکدیگر برای توسعه واکسن بیماری کووید-۱۹ قرار دارند و اکنون نیز “شرکت بین‌المللی زیست فناوری بهارات هند” و “شورای تحقیقات پزشکی هند”  با یکدیگر برای توسعه واکسن این بیماری همکاری کرده‌اند.

شرکت بین‌المللی زیست فناوری بهارات آزمایش یک واکسن منحصر به فرد کروناویروس به نام “کروفلو”(CoroFlu) را آغاز کرده است. شرکت مذکور با همکاری “دانشگاه ویسکانسین-مَدیسن”(University of Wisconsin-Madison) آمریکا و شرکت‌های تولید واکسن “فلوجن”(FluGen) واکسن را تولید کرده است. این واکسن با اسپری کردن از طریق بینی به بدن منتقل می‌شود. کروفلو یک واکسن توسعه یافته بر پایه واکسن آنفلوآنزا که پیشتر تایید شده بود برای بدن انسان‌ها بی ضرر و امن است.

شرکت بین‌المللی زیست فناوری بهارات همچنین رهبری یک پروژه به نام “CSIR-NMITLI” را برای توسعه آنتی بادی‌های مونوکلونال انسانی(human monoclonal antibodies) که قادر به خنثی کردن ویروس کرونا هستند و درمانی برای بیماری کووید-۱۹ محسوب می‌شوند، بر عهده دارد. این شرکت قصد دارد آنتی بادی‌ها را ظرف شش ماه آینده تولید کند.

دکتر “کریشنا الا”(Krishna Ella) رئیس و مدیرعامل شرکت زیست فناوری بهارات گفته است که این شرکت هر کاری می‌کند تا این پروژه با موفقیت انجام شود.

وی گفت: بسیار مفتخریم که در این پروژه شرکت کرده و با شورای تحقیقات پزشکی هند و موسسه ملی ویروس شناسی(NIV) در این پروژه که از اهمیت ملی برخوردار است، همکاری کرده‌ایم. ما تمام تلاش خود را برای موفقیت این پروژه در کشورمان انجام خواهیم داد تا بتوانیم با بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ مبارزه کنیم. ما همچنین افتخار می‌کنیم که تنها شرکتی در میان شرکت‌های کشورهای در حال توسعه هستیم که دارای تجهیزاتی برای تولید ایمنی زیستی سطح ۳(BioSafety Level ۳) است.

شورای تحقیقات پزشکی هند همچنین با انتشار یک توئیت گفت که ویروس جدا شده در موسسه ملی ویروس شناسی را به شرکت بین‌المللی زیست فناوری بهارات منتقل کرده است و در ادامه نیز افزودند: شورای تحقیقات پزشکی هند و موسسه ملی ویروس شناسی برای توسعه واکسن از شرکت بین‌المللی زیست فناوری بهارات پشتیبانی مستمر خواهد کرد و همکاری آنها از حالا آغاز شده است.

شورای تحقیقات پزشکی هند و شرکت بین‌المللی زیست فناوری بهارات به دنبال تأییدیه‌های سریع برای تسریع در روند توسعه واکسن، انجام مطالعات روی حیوانات و ارزیابی بالینی واکسن مذکور خواهند بود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.