stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 122120
  • 22 اردیبهشت 1399 - 15:35
1

افزایش تلفات شورشیان سوری در لیبی به ۲۸۰ تن

افزایش تلفات شورشیان سوری در لیبی به ۲۸۰ تن

دیده‌بان حقوق بشر سوریه امروز (دوشنبه) اعلام کرد تعداد مزدوران سوری وابسته به ترکیه که در لیبی کشته شده‌اند، به ۲۷۹ تن افزایش یافت.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از ارم نیوز، دیده‌بان حقوق بشر سوریه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد، در پی درگیری‌های اخیر میان نیروهای تحت فرماندهی خلیفه حفتر، موسوم به ارتش “ملی” لیبی و نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی لیبی در طرابلس، تعداد مزدوران سوری وابسته به ترکیه که در این درگیری‌ها کشته شدند، به ۲۷۹ تن افزایش یافت که از این تعداد ۳ تن کودک بودند.

در ادامه این بیانیه آمده است، با ادامه درگیری‌ها میان نیروهای دولت وفاق ملی و نیروهای حفتر، تلفات در صفوف حامی آنکارا افزایش یافتند و در ساعات و روزهای گذشته ۱۱ تن از آنها در محورهای مختلف لیبی کشته شدند.

همچنین در این بیانیه آمده است، در مجموع در عملیات‌های نظامی در لیبی ۲۷۹ مزدور سوری از جمله ۱۳ کودک زیر ۱۸ سال کشته شدند.

بر اساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر، کشته‌های جدید مربوط به درگیری‌ها در محورهای محله صلاح‌الدین در جنوب طرابلس، محور الرمله در نزدیکی فرودگاه طرابلس، محور پروژه الهضبه و نیز درگیری‌ها در مصراته و دیگر مناطق لیبی هستند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه در ادامه تاکید کرد: گروه جدیدی از این شبه‌نظامیان متشکل از حدود ۲۶۰ مزدور وارد خاک لیبی شدند و به این ترتیب تعداد نیروهایی که تاکنون وارد لیبی شده‌اند، به حدود ۸۵۱۰ تن از جمله یک گروه غیر سوری رسید، همچنین تعداد نیروهایی که برای آموزش دیدن وارد پایگاه‌های ترکیه شدند، به حدود ۳۴۵۰ تن رسیدند.

در ادامه بیانیه مذکور اعلام شد، در مجموع کل نیروهایی که وارد خاک لیبی شده‌اند، حدود ۱۲۰ کودک ۱۶ تا ۱۸ سال وجود دارند که با توجه به وضعیت معیشتی دشوار و فقر با وعده پول فریب داده شده و برای حضور در میدان‌های درگیری به لیبی منتقل شدند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.