stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۹ مرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 July , 2024
  • کد خبر : 123017
  • 24 اردیبهشت 1399 - 12:35
1

افزایش بی‌سابقه موارد انصراف از تابعیت آمریکا در سال ۲۰۲۰

افزایش بی‌سابقه موارد انصراف از تابعیت آمریکا در سال ۲۰۲۰

سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰، رکورد بیشترین پرونده‌های انصراف از تابعیت آمریکا را به دست آورده است. یکی از متخصصان، افزایش موارد ترک تابعیت از سوی شهروندان آمریکایی را ناشی از دو علت می‌داند: ضرورت ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی و بیماری همه‌گیر کرونا.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا به نقل از اسپوتنیک، براساس داده‌های آژانس “خدمات درآمد داخلی” که سه‌شنبه از سوی اعضا و حسابداران “بامبریج نیویورک” مورد تأکید قرار گرفته است، مجموع ۲ هزار و ۹۰۹  آمریکایی در سه ماه اول سال ۲۰۲۰ از تابعیت خود انصراف دادند.

بر اساس گزارش آژانس خدمات درآمد داخلی آمریکا از ربع پایانی سال ۲۰۱۹، این آمار با توجه به ۲۶۱ شهروند آمریکایی که در دوره سه ماهه قبل از تابعیت خود استعفا داده‌اند، افزایش هزار درصدی را نشان می‌دهد.

علاوه بر این، آخرین آمار انصراف از تابعیت نیز از مجموع ۲ هزار و ۷۲ پرونده مستند شده از سوی دولت فدرال در سال ۲۰۱۹ پیشی گرفته است.

“حسابداران بامبریج” در خبرهای روز سه‌شنبه خود در سایت خبری نیوزوایر، اعلام کرده‌اند که سه ماهه اول سال ۲۰۲۰، در حال حاضر در میان تمام دوره‌های سه ماهه که رکورد آن‌ها در تاریخچه آژانس خدمات درآمد داخلی ثبت شده، دارای بالاترین رکورد انصراف از تابعیت در ایالات متحده است. پیش از این، سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ با ۲ هزار و ۳۶۵ پرونده، دارای بالاترین رکورد انصراف از تابعیت دراین کشور بوده است.

در حالی که افزایش ۱۰ برابری روابط بریده شده از ایالات متحده از نظر آماری یک جهش به حساب می‌آید، آژانس خدمات درآمد داخلی توضیح می‌دهد که افزایش انصراف از تابعیت ممکن است پیامد تلاش‌های مهاجران از ایالات متحده برای جلوگیری از پرداخت هزینه‌های گزاف به دولت آمریکا باشد؛ چرا که آن‌ها به لحاظ فیزیکی از آمریکا خارج شده‌اند.

با وجود آنکه امتناع از تابعیت به لحاظ دولتی تقریباً ۲ هزار و ۳۵۰ دلار هزینه دارد، به عقیده الیستر بامبریج، از شرکای حسابداران بامبریج، این هزینه برای بسیاری چنان چه بلندمدت به آن نگاه شود، ارزش پرداخت دارد.

بامبریج در نتایج خود منتشر کرده است: ” شهروندان آمریکایی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، هنوز هم باید اظهارنامه مالیاتی ایالات متحده را به دولت ارائه دهند، به طور بالقوه مالیات این کشور را بپردازند و تمام حساب‌های بانکی خارجی، سرمایه گذاری‌ها و مستمری‌های خود را که در خارج از آمریکا نگهداری می‌شوند نیز گزارش کنند. برای بسیاری از آمریکایی‌ها، این نفوذ دولت زیاد از حد است و آن‌ها را واردار به انصراف از تابعیت می‌کند؛ در عین حال که قصد بازگشت به ایالات متحده را نیز ندارند.”

بامبریج همچنین ادعا کرده که بیماری همه‌گیر کرونا نیز به بسیاری از افراد فرصت مورد نیاز برای رسیدگی به مواردی نظیر شهروندی تاکنون که در پستو قرار داشته، داده است.

بامبریج افزود: “از منظر ما افزایش موارد انصراف از تابعیت در بین مهاجران از ایالات متحده به افراد، فرصت اولویت‌بندی کارها و پرداخت به مسئله‌ای که مدتی کنار گذاشته شده بود، را می‌دهد.”

بامبریج در ادامه متذکر شد کسانی که تابعیت خود را کنار گذاشتند، از چک کمکی هزار و ۲۰۰ دلاری بسته حمایتی دولت آمریکا برخوردار نشده‌اند. این در حالی است که مزایای آشکاری در این مبادله وجود دارد؛ آن هم اینکه انصراف‌ دهندگان از تابعیت آمریکا مجبور به تحویل اظهارنامه‌های مالیاتی  و پرداخت مالیات نبوده، و نیز وصل به اقتصاد فلج آمریکا نیستند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.