stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 6 October , 2024
  • کد خبر : 123026
  • 24 اردیبهشت 1399 - 12:45
1

کوبا، خصومت واشنگتن را مقصر حمله مسلحانه به سفارت خود اعلام کرد

کوبا، خصومت واشنگتن را مقصر حمله مسلحانه به سفارت خود اعلام کرد

وزیر خارجه کوبا دولت واشنگتن را به ترغیب مردی مسلحی متهم کرد که ماه گذشته میلادی به سفارت این کشور آمریکای لاتین در واشنگتن حمله کرد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، برونو رودریگز، وزیر خارجه کوبا همچنین مقام‌های دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را به سکوت درباره حمله ۳۰ آوریل متهم کرد و آن را نشانه‌ای از تبانی دولت ایالات متحده دانست.

سفارت ایالات متحده در هاوانا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، مقام‌های واشنگتن مسئول حفاظت از سفارتخانه‌های این کشور در سراسر جهان هستند و گفت، روند حقوقی آمریکا کاملا دارای شفاف‌سازی است.

الکساندر آلازو بارو، فرد مسلح ۴۲ ساله و مهاجر کوبایی است که به ایالات متحده رفته و در جریان حمله ماه گذشته خود به سفارت کوبا در واشنگتن ۳۲ بار شلیک کرد. وی به حمله مسلحانه و خشن به یک مقام یا مکان خارجی و تخریب اموال یک دولت خارجی متهم شده است.

این حمله باعث تخریب نمای بیرون سفارتخانه و دست کم یکی از مجسمه‌های آن شده است. در فیلم دوربین‌های مداربسته مشخص است که این فرد ابتدا پرچم آمریکا را در مقابل حصار سفارتخانه به اهتزار درآورده و سپس با یک قبضه سلاح AK-۴۷ اقدام به شلیک کرده است.

آلازو به بازرسان گفته که در یک بیمارستان روانی تحت درمان قرار داشته است.

کوبا این حمله را یک تهاجم تروریستی دانست و مایک پامپئو، وزیر خارجه ایالات متحده را به ترغیب خشونت علیه دولت هاوانا با اظهارات خصمانه در قبال دولت کوبا متهم کرده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.